Envis liten rackare....

Idag har det gått 8 dagar över tiden för Lillebror och han verkar dra ut på det hela. Jag räknade iof med att gå över tiden 1-2 veckor men det är fan inte kul att behöva vänta och vänta... Varje kväll när klockan börjar närma sig 20:00 och ingenting har hänt så känns det lite hopplöst. Då tänker jag att det inte blir något barn nästkommande dag eftersom det var kvällen innan vid 19-tiden som allt började med Cornelia och jag vill gärna ha det som förra gången.
Så nu blev det inget barn idag och troligtvis inget imorgon heller... Det hade varit så bra och får det gjort nu över helgen när André endå är hemma och allt. Han är nog lite stressad av att åka till jobbet varje dag och väldigt trött när han frågar mig varje morgon om det kommer någon bebis idag....
 
Just nu så känns det som att jag kommer att vara gravid och orörlig i resten av mitt liv. Eller att jag går över tiden typ tre veckor och sen blir jag igångsatt och det blir en jätte lång och jobbig förlossning.... Fast det borde ju inte bli så. Allt skedde ju så naturligt förra gången och min kropp borde ju komma ihåg det ganska väl och bara göra det ännu bättre.
 
Nä nu ska jag nog ta det lugnt igen och inte stressa upp mig utan istället fokusera på Cornelia och bara ta dagarna som de kommer. Tiden brukar gå väldigt snabbt då och tillslut så  måste ju något hända.
 
Det jobbiga är bara om han inte har kommit om en vecka för då är pappa och Carro här nere och hälsar på och det känns ju lite snopet om de inte  får träffa lillebror då. Så senast torsdag morgon får han  komma, men gärna mycket tidigare....
 
Idag fick vi bege oss till Ikea och sen Väla köpcentrum för lite smått och gått. Det blev lite flera gröna filtar och täcken till lillebrors rum och 2 tavlor till Cornelias rum och sen fick hon och jag nya skor. = ) Så nu har jag skor som passar mina klumpfötter men som man inte behöver knyta och Cornelia fick ett par inneskor som ser ut som björntofflor och ett par svarta kängor... = )
 
Nu sover liten så nu ska vi mysa med lite film...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0