Och doft av kaprifol...

Var nyss ute på vår obligatoriska förmiddagspromenad och började drömma och planera inför våren och sommaren. Vår lilla trädgård blev lite brutalt uppsliten i sommras och jag har ingen aning om hur det kommer att se ut nu i vår, men man vill ju sätta sin egen prägel på det som man nu äger. Det känns så skönt att äntligen ha någonstans att påta och pyssla och göra precis som man vill...

Min plan är iaf att jag ska ha ett Magnoliaträd på gräsmattan och det har varit en dröm länge. Men eftersom vi har en liten tomt och inte vet hur länge vi kommer att bo här så vill jag ha ett litet träd som blommar ganska direkt så man sliper vänta i flera år på att få njuta av det. Sen vill jag även täcka hela staket/vindskyddet på uteplatsen på baksidan med Kaprifol. Ända sen jag var liten och vi hade en stor Kaprifol vid uteplatsen som doftade underbart i den varma sommarsolen, så har jag vetet att jag vill ha en Kaprifol i anslutning till där man sitter och äter. Slutligen så vill vi ha björnbärsbuskar på väggen mot vår tomt som är grannens föråd. Det här är nog Andrés barndomsdröm då hans farmor och farfar hade enorma björnbärsbuskar på sin kollonilott och det är ju faktiskt gott med björnbär som man sen kan göra marmelad på... = )

Ja så nu sitter jag och tar reda på vilka sorter som pasar bäst och hur och när man ska plantera.

Så nu får det bli vår på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Magiskt vackra magnolia, underbart doftande kaprifol och stora goda bär! Tre sinnen, syn, doft och smak. De andra två är nog känslan av barfota fötter i gräset och att höra på kommer vara Cornelias pladder :)

Längtar tills jag och Fredrik kommer ner och får inviga våren med er!

2012-02-29 @ 22:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0