Inge rast och inge ro....

Så känns det just nu, fast jag vet ju att det inte är sannt, jag har haft dagar då jag valt att inte göra ett skit och då blir det ju så att man kommer efter med allt som måste göras hela tiden. Allt som har med tvätt att göra skulle jag behöva ängna mig en halvtimme om dagen åt, men det gör jag ju inte så istället är det berg i tvättkorgarna, tvått på tvättstället och ovikt tvätt på byrån i sovrummet. Köket försöker jag hålla lite ordning i men det går fort att stöka ner, och då blir jag illamående av allt och vill inte vara i köket längre så det blir ju inte städat där som det borde. Skura golvet i köket känns nästan inte lönt längre då det alltid är mat på golvet...
Egentligen så skulle hushållsarbetet inte vara så jobbigt för mig, men just nu har jag ett litet gnälligt plåster som sällan nöjer sig med det jag gör för henne. Hon kan inte hålla sig till en sak i mer än 10 minuter utan att tröttna och jag måste hitta på något nytt att syselsätta henne med. Nä en städhjälp hade varit något att ha just nu...

Nog med allt klagande... Jag har iaf haft en underbar helg uppe i Sthlm hos Joel och Caroline. Hela familjen var där och farmor, farfar och mormor, så det känns bra att alla dom får hänga me doch se hur Cornelia växer och utväcklas. Till en början är hon alltid lite blyg och rätt så tyst, men sen blir det liv i luckan och hon ska göra alla ljud hon kan, skrika så högt hon kan, hoppa så fort hon får chans och gå runt lite med hjälp av två stora händer.

Det var iaf jätte mysigt och som vanligt när man har mysigt med dem man tycker om så går tiden jättefort.

Tur att iaf pappa kommer ner hit nästa vecka, så då blir det lite mer Ottosson snack.. = )

Nä nu har jag varit duktig och gått på friskis ikväll och ännu duktigare när jag kom och och duschade, så nu kan jag lägga mig med gått samvete och sova i några timmar innan Cornelia vaknar igen och ska ha mat...


Hej så länge...


Cornelia å hennes morfar.


Min farfar, Cornelia å hennes morfar.


Cornelia trivs bäst med grabbarna. = )

Kommentarer
Postat av: Anneli

Trots tiden är emot oss varje gång vi alla ses så hinner vi med så galet mycket kul. Så himla effektiva och bäst!

Önskar att jag kunde vara hos er och hjälpa till att röja runt och sysselsätta det lilla monstret.

PUSS!

2012-02-27 @ 23:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0