Sorry....

Att jag är så dålig på att uppdatera, men jag prioriterar lite annorlunda som ni kanke förstår... = )

Här kommer iaf bilder och mera bilder från den senaste tiden..

Igår kom jag och Cornelia hem efter att ha varit uppe i Nyköping och Stockholm, torsdag till måndag. Anneli kom först ner med tåget och sen åkte vi upp tillsammans, sen åkte vi ner tillsammans och Anneli tog tåget upp igen... Tack så mycket världens bästa storasyster. = )

Vi hann med allt jag ville hinna med och det blev inge stress utan bara mys och skratt. = )
Cornelia älskade att få så mycket uppmärksamhet och få umgås med fler än bara mamma och pappa.. = )

På torsdagen när vi kom upp tog vi det mest lugnt hemma hos Anneli och Fredrik, men sen på fredagen åkte jag, Cornelia och Anneli ut till Vadsbro och hälsade på hemma hos Bengt och Eva. Bengt var hemma så vi passa på att ta en fika där.


Sen åkte vi vidare till Mona och Stefan och alla Hundarna. Där drog Mona fram en uråldrig gåstol som jag och Anneli hade när vi var små. Den må vara sliten men Cornelia älskade att få sträcka på benen i den. = )
Det blev en kaffe till och mera mys.


Vadsbroturnén slutade tillsut hemma hos pappa där vi inte hann att dricka något kaffe för det snackas ju rätt mycket i min familj och då gärna om gamla saker, saker som hände förr, en massa gamla minnen. Det ena ledde till det andra och tillslut så började vi tömma vinden på kartonger och sopsäckar fulla med våra gamla leksaker och kläder som sparats till framtiden. Vissa gosedjur ska Cornelia få ärva, men många får bo kvar hos pappa så lillsnuttan har lite att leka med när vi kommer upp i sommar. Jag fick även med mig lite gamla foton från typ 40-talet och en kavel som jag ska hänga på väggen i köket... Man hittar alltid en massa roliga saker hos pappa som man kan ta.. = ) tack pappa.


När vi kände oss nöjda tog vi pappa och drog in till Nyköping igen för att äta gått och sallskapa...
Alla intog sina platser och gjorde det de är bäst på. Vissa lagade mat, andra satt i soffan och kolla tv.


Lördag kom och då begav vi oss till Stockholm och första stoppet blev hos Mia och Morfar där vi åt frukost. Det blev fullt hus med Mamma och Oscar, Caroline, Joel och pappa och Anneli, Fredrik, jag och Cornelia. Men det var riktigt kul och trevligt...Cornelia fick lite julklappar, men var nog mer glad för paketpappret. = )



Efter att ha varit på Söder i Sthlm ett tag så drog vi vidare ut till Dalarö till Farmor och Farfar där det blev lunch och mera mys och julklappar till Cornelia. = )



Hemma i Nyköping igen så lagade Joel och Fredrik middag och vi andra gullade med gollungen. = )



Sen blev det söndag och vi började dagen med Hotellfrukost med Mormor och Micha som kom med flyget kvällen innan. Cornelia var dock trött och låg och sov i sin vagn medans vi andra njöt av bacon och äggröra.
Efter nästan 2 timmars frukost kom Sandra in till Nyköping och inte så ovanligt så fick Cornelia mera paket. = ) Världens sötaste lilla ponch fick hon av `tant`Sandra och hon älskade den och blev så glad när hon fick mannekenga i den.



Måndag blev en bildlös dag då vi mest spenderade vår tid i bilen ner till Skåne igen. Resan gick väldigt bra och det tog ett tag för mig och Anneli att inse att det faktisk var snö ute. Det blir det ju en hel del pladder när man är två systrar som bor 55 mil från varandra och inte ses så ofta och får åka bil i 5 timmar tillsammans.
Väl hemma blev det ett kärt återseende mellan Cornelia och pappa André som fick mata sin lilla flicka med flaska för första gången.

Nu har det gått nästan en timme sen jag började skriva det här inlägget och ladda upp alla bilderna, men det gör inget. Idag har vi bara en mysdag jag och Cornelia som just nu ligger och sover. Hon blev lite trött av att testa sin julklapp som hon fick av gammelmormor och gammel Micha, en gåstol. = )


" jag når nästan ner med fötterna i golvet" = )

Tack alla mina underbara familjemedlemmar, släktingar och vänner.... = )



Kommentarer
Postat av: ellinor

då blev det en gåstol :) verkar trivas :)

2011-12-06 @ 18:14:52
Postat av: Anneli

Skrattar så att tårarna sprutar :D Tack såå mycket för allt mys! Bästa helgen på länge! Älskar er mina tösabitar i Skåneland.

2011-12-07 @ 18:14:20
Postat av: Sandra

Åh jäklar vad ni hann med grejjer dessa dagar. :D

Men det är väl så det ska gå till när det gäller er.. ;) hehe



Var iallafall underbart att träffa er och jag kan inte längta mindre till Januari då vi ses igen.

Puss å Kram

2011-12-08 @ 11:11:03
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0