God lördag på er

Det känns som att det kommer bli en riktigt skön lördag idag, trotts att jag gick och la mig med känningar att jag blir förkyld nu, och vist blev jag det.

Imorse vaknade jag av en stel nacka och mina egna tunga andetag, men jag kände mig endå rätt pigg och glad.
Igår dracka jag min egna huskur som brukar funka om man känner att man ska bli förkyld, men det var nog lite försent för att stoppa denna gång. Det är iaf ingefära, kanel, ginseng och honung som jag blandar i varmt vatten och en skvätt mjölk på det. Det smakar inte så jätte gott och blir lite slemmigt på botten av koppen men det har hjälpt.

Gårdagen i övrigt var både bra och jobbig. Jag gick först till vårdcentralen och tog bort mina fina blåa stygn, och det såg jätte bra ut efteråt. Nu ska jag bara tejpa i några månader framåt så att jag inte får så stort ärr. Efter sjukan var det dags för begravning. Vi kom dit sist av alla och det var lite pinsamt. Vi samlades allihopa, släkt och vänner till Andrés farmor i ett litet rum i Svenska kyrkans lokaler. När jag och André kom dit satt det människor på ditställda stolar på varsin sida om vad jag trodde var ett bord, Det kan ha varit en enkel kista med en vinröd duk över oxå. En man som inte verkade vara en präst läste upp lite fina ord och en dikt som Andrés pappa skrivit om sin mamma. Det var jätte fint, men svårt att hålla tillbaka tårarna. Vi lyssnade på lite musik som spelades upp från en sterio, men som kändes väldigt passande. Det var lite dansbandsaktigt och tydligen var det Britt själv som valt musiken.

Jag har ju oxå redan betsämt två låtar jag vill ha när jag dör. = )

När vi sen skulle lägga varsin rod på bordet/kistan blev det riktigt svårt att inte gråta och det kändes som att jag ville bara gå därifrån. Men sen blev allt bra igen. Vi gick upp till ett jätte fint rum som stodd dukat med en jätte söt service och sen kom det en jätte stor jordgubbstårta. Jag och André satt vid ett bord med hans kusiner som alla är äldre än honom. Och oj vilka underliga människor. Om jag säger så här så kändes det som att jag var en snoffsig sofistikerad dam i deras sällskap och dom var bönder. = ) Inget illa menat, men deras beteende var först inte som jag förväntade mig av en släckt på deras mormor/farmors begravning. Det var både höga skratt, svordommar och en man hade till och med skitiga händer efter att ha meckat med sina 9 bilar. Men sen kom jag på att alla i rummet var ju vana vid varandra och det var säkert bara jag som tänke på hur de betedde sig. Ärligt talat så hjälpte det att komma ifrån det sorgliga, när alla bara var som vanligt.

Efter begravningsfikat åkte vi hem och städade lite och sen kom Alex förbi och slog in paket till Emma som vi ska till idag. = ) Jag är dock inte med på den presenten, utan det är bara från André och Alex. Jag ska ge henne något lite mera... smakligt. = )

Lars och Eva ringde sen och fråga om vi ville följa med och käka på den nya Thai resturangen Basilika som öppnat här och det tackar man inte nej till.
Och oj vilket underbart ställe det var. Jätte fin inredning, välsmaklig mat och underbart trevlig personal.Så det här får bli nya favvo stället. = )

Och nu sitter jag bara här och chillar och dricker glas efter glas med kaffe. Lyssnar även på skön helg musik med Maria Mena, jag gillar verkligen hennes röst och texter. = )

Nä nu ska jag kolla in nya avsnitten av Americas next top model på youtube. = )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0