Av jord är du kommen

Allting är som vanligt, fast Andrés farmor dog igår. Endå känns allt som vanligt. Det känns bra tycker jag även om jag tänker på det en del. Jag tycker om att tänka på döden, men på ett positivt och vackert sätt. Andrés farmor var ju både gammal och sjuk. Hon ville inte längre, och man ska inte göra saker mot sin vilja. Vi besökte henne innan jag åkte till Kroatien och först var det lite läskigt. Jag har aldrig sett en så sjuk människa förr, men sen var det nästan som vanligt. Hon piggnade till och vi pratade om allt ifrån matlagning till möbler. Jag tyckte så synd om henne och viste att ingen annan kunde hjälpa henne. Det var hon som bestämde nu och så igår släppte hon taget.

Om 11 dagar är det begravning och det blir min första någonsin. Jag har länge varit nervös och tänkt mycket på hur det är och hur man ska bete sig. Det kommer säkert gå bra och det känns bra att det är någon som Andrés farmor som vi ska säga farväl till. Jag är inte ledsen över att hon gått vidare, inte André heller.
Man kan sakna en person, men så länge man vet att det var rätt tid och har minnen av personen så känns det ju bra.

Nä nu vill jag inte skriva mer om det här.


Vilken tur att jag tror på änglar och återfödelse = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0