Hur ser jag ut egentligen?

Igår fick jag lite bråttom till tåget och fick cykla i turbofart till stationen. Ett resultat av det och att det är så kallt ute är att mina ögon börjar rinna väldigt mycket. Jag kände hur kinderna blev helt blöta, men kunde inte göra så mycket än att försöka torka lite med vanten. Tankarna gick direkt till mitt smink och hur jag egentligen såg ut? Jag har nämligen ingen spegel i väskan och kunde därför inte slå död på tankarna om att jag såg ut som Alice Cooper.

Jag tänkte då att jag kanske kunde gåp in på toan på tåget, men då riskerade jag att inte få en sittplats, så jag försökte därfö spegla mig i fönsterrutan och se på andra människors reaktioner på hur jag såg ut, men det hjälpte inte. När jag väl gick av i malmö, rusade jag me blicken i golvet genom centralen och ställde mig mot en vägg och tog upp mobilen och knäppte diskret ett kort. Phjuu.. inge maskara ränder längs kinderna så nu kunde jag vara lugn. Men i över en timme satt jag och oroade mig, så nu lägger jag ner en spegel i väskan.


lite diskret riktade jag mobilen mot mig och försökte att inte se tillgjord ut. = )


Så här illa trodde jag att det kunde vara.. = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0