avokadosomma och ölmuffins

Tjooho gått folk. Jag är varm, jätte varm. Har precis lämnat mitt heta kök efter att ha lagat massa god mat. Jag kom hem nu vid åtta, men nu förtiden är jag inte så trött om kvällarna. Det blir väl så när man jobbar sent och går upp lite senare än vanligt. Iof så gick jag uoo 06:00 i morse så jag är nog bara väldigt bra just nu som inte är trött. Hur som helst så jobbade jag över en timme idag då det var KAOS på jobbet igen. Jag vill inte ens gå in på det. Trotts allt har det varit en väldigt bra dag och jag är lite friskare idag än jag var igår.

Nästan på en gång när jag kom hem ställde jag mig och började laga mat , det är ju bara att köra på när man endå har flåset uppe. Det blev iaf Avokadosoppa med sting i och till det serveras det matmuffins med öl, saltgurka, bacon och massa mera i. Det var helt nya recept men väldigt goda oxå. speciellt avokadosoppan som endast innehöll avokados, grönsaksbuljong, vitlök, salladslök, chilifrukt och tabasko. Och så mixade jag bara ihop allt. Dock vet jag inte om man ska äta den varm eller kall. jag ska nog prova värma den imorgon till lunchen.

För övrigt så ser jag ut som scarface  då det hände en liten incident igår i badrummet. Hela familjen var inne i badrummet och jag stodd och höll i Lucifer, så hoppade Rambo upp på tvättmaskinen och välte ner en massa smink ner i duschen. Då blev så klart alla katterna skiträdda och Lucifer tog satts mot mitt ansikte och hoppade ur min famn. Okej det kanske inte är så illa som det låter, eftersom ingen på jobbet uppmärksammade mina rivsår, jag fick verkligen peka ut dem och då fick jag knappt någon reaktion. skit samma.

Jag är fortfarande skit varm och det kan ju bero på att jag har ullstrumpor och stickad tröja på mig. Det kan även bero på att jag druckit 2 glas vin och en halv öl men det är ju bara spekulationer. Nä nu ska jag slösurfa..

baj baj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0