en blöt söndag

Oj vad trött man kan bli av lite frisk luft. Vi kom hem för en litet stund sen och jag är nära på att däcka så trött jag är.
Solen sken fortfarande när jag packade väskan med korv, bröd, muffins och varm oboy, sen gav vi oss iväg. André var väl inte så sugen på att grilla korv mitt i vintern, men som han sa. Jag är ju så envis och får som jag vill. = ) Jag kom på att vi hade en engångsgrill kvar sen 2005 så den åkte med tillsammans med lite extra tändvätska och kol för säkerhets skull. Vi åkte ut till sjöarna där vi spenderat många timmar med att bada och gilla, fast det var ju under sommartid det. Direkt när vi klev ur bilen så sa det bara slurp och mina skor var genomvåta. Jag hade ju tänkt att vi skulle gå lite i skogen först innan vi grillade korv, men nu satte vi oss 100 m från bilen och fjuttade på grillen. Det blåste rätt kraftigt och jag tog av mig skorna och satte mig på mina fötter för att hålla dom varma, men klaga gjorde jag iaf inte. Andre tog hand om grillningen och jag serverade varm oboy i en ruskig fart. Det blev ju skinn på chokladen på noll tid så man fick vara snabb med att dricka upp.
Efter 3 korvar var packade vi ihop våra saker och åkte till Zoogiganten och köpte fiskar istället. Det blev 6 små svarta fiskar som jag har döpt till Jönssonligan.

Nä nu ska jag nog sova lite middag, sen ska jag färga håret lite till och laga middag.


mina kladdiga och goda muffins

blöt och kall men glad endå

årets första grillkorvar

André utför släckningsarbete på hög nivå.

stämningsbild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0