Bröderna M

Min stackars bubb är sjuk och jag har lite dåligt samvete att jag inte visar så mycket empati för honom när han är det. Jag säger bara att han sjåpar sig så jag har tvingat iväg honom till jobbet den här veckan och det har ju gått, men idag när han kom till jobbet så blev han hemskickad så nu ligger han och sover i sängen. Det är ju jobbigt att vara sjuk men jag tror man kan styra över det en hel del genom att äta rätt och ta hand om sin kropp. Slår vad om att jag kommer att bli sjuk bara för att jag säger så här nu.

Idag blir det dag tre med min detox och det går ju fantastiskt bra. Jag börjar gilla det här med att bara äta en massa frukt och grönsaker och förhoppningsvis kommer jag inte gå tillbaka helt till mina förra matvanor. Igår skedde det dock lite synder. Jag åkte in till Malmö och skulle käka med tjejerna från jobbet och då blev jag tvungen att beställa lax med en massa hollandässås. Jag såg inte att det fanns sallad på menyn så jag valde det nyttigaste jag kunde hitta. Till det tog jag ett glas vitt vin som smakade underbart gott. Det är precis som att det man inte får äta och dricka smakar mycket bättre. Eller så uppskattar men det bara mer. Vi var 10 tjejer som käkade på ett ställe som heter Bröderna M som ligger vid Gustaf, och det var mig ett riktigt mysigt ställe måste jag säga. Fin inredning, god mat och bra priser, så dit kommer jag nog gå igen. Jag kan tro att vi var rätt högljudda och när maten var avklarad då var det dags för dessert men jag hade bestämt att jag inte skulle ha någon. Men så var det en viss Diana där som beställde in det ena goda efter det andra och vipps så hade jag beställt en White russian men det fick duga som efterrätt. Docka var det den minsta jag någonsin sett. White russian ska inte serveras i små whiskeyglas utan i stora mjölkglas, så det så.
Jag tror det var tre tjejer som var lediga imorgon så dom drog vidare och jag satte mig på tåget hem.


Min välanvända servett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0