kastat bort tid och pengar

Idag var min första lediga vardag på väldigt länge och jag hade tänkt att ta det väldigt lugn och mest sitta hemma och mysa, men som ni kanske förstår så blev det inte så.

Jag pussade André hejdå i dörren strax efter 06:00 och var egentligen pigg då, men gick endå och la mig i sängen igen. 11:00 hann klockan slå innan André ringde och väckte mig och då skämdes jag ju och fick gå upp på en gång.

Jag hann bara äta frukost, rensa kattlådan och dammsuga lite innan André ringde igen...

Nu undrade han om jag ville komma in till Lund för att köpa julklapp till hans mamma i en jätte mysig butik. (Jag vet inte om hon läser det här så jag vill inte berätta förmycket)
Först så sa jag nej, men så började han smöra rejält så jag gav mig tillslut, så då var det bara att ta på sig anständiga kläder och hoppa in i bilen och köra till Lund.

En stund senare var vi i den här skitmysiga butiken och stod och titta på när kassörskan slog in paketet. Nästa gång jag följer med André dit får han köpa något till mig istället. = )

Eftersom André skulle vara tillbaka på firman kl 14:00 då han skulle åka upp till Örebro på nån kurs så fick jag pussa och krama lite extra på honom lite extra innan jag åkte ut till Köpcentrat Nova för lite shopping.

Farligt farligt... det var länge sen jag shoppade för så mycket pengar på engång, men det blev heller inte så mycket onödigt. Lite shampo, balsam och inpackning för nästan 300:- och ett pyttelitet nagellack blev det bland annat och självklart en del julklappar.

När jag sen skulle åka hem hade det börjat skymma så när jag kom till den stora rondellen, mitt i rusningstrafiken så råkade jag svänga av för tidigt och fick åka nån km åt fel håll och vända i en rondell. Inte så farligt om det inte hade varit för det totala trafikstoppet som var på vägen tillbaka. När jag väl kom till den första rondellen igen hade det gått så lång tid att jag säkert hade hunnit hem på den tiden.

Väl hemma åkte jag till ica för att köpa julklappspapper och lite annat gott. Tyvärr hade jag inte nog med pengar kvar på kortet, så jag fick åka hem och fixa mer cash och sen tillbaka till ica.

Väl hemma blev det en öl till lunch tillsammans med pizzabröd som jag och André bakade igår.

Och nu är det bara 2 timmar sen jag skulle ha gått och laggt mig, men jag var ju tvungen att kolla på DHW och slå in lite julklappar och skriva julkort oxå.

Men nu när det är gjort ska jag försöka sova bort min ångest över att ha spenderat för mycket pengar och slösat på min dyrbara tid....

Fy och skam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0