Ledig?


Idag har jag haft en underbar ledig dag från jobbet, men jag har haft en massa annat att göra endå. Jag tog mig lite sovmorgon och sov till 10:00 vilket jag behövde. Det var en lite orolig natt då tiger gick runt och spydde hela tiden. Jag misstänker att han har käkat för mycket på mina blommor som säkert är giftiga och inte bra för små katter att äta. På morgonen när jag vakna var det fullt med skumpölar överallt och Tiger var helt slut i kroppen, vilket syndes i hans ögon, stackars liten.

Hur som helst så har jag fått en hel del gjort idag och självklart hade jag gjort en lista på alla saker jag skulle utföra idag. Det blev lite ärenden på stan, städning av lägenheten och matlagning. Sen så har jag även löst ett mysterium. Min ena mobil försvann för någon dag sen och jag kunde inte förstå vart den tagit vägen. Men så vipps när jag tog ut sängöverkastet från tvättmaskinen, som legat där i några dagar, så trillade min mobil ut på golvet. Nu ligger den på elementet och torkar lite, men när jag sätter i laddaren så börjar den vibrera något så fruktansvärt mycket.

När alla mina hushållssysslor var avklarade tog jag mig an ett annat stort projekt, nämligen att raka benen. Det händer inte så ofta att jag gör det nu för tiden, så när jag väl gör det tar det tid. = ) Det är nämligen så att jag ska ut på lördag och kommer inte hinna raka benen mellan jobbet och förfesten, så jag kirrade det nu. Jag var ju även tvungen att planera vad jag ska ha på mig och sånt kan ju ta tid. Tillslut så bestämde jag mig för en svart klänning, men som var alldeles för lång. Jag kan ju inte se ut som en tant när jag ska ut och svänga de lurviga, så jag sydde upp den nästan 2 dm. Bra jobbat Monica. = )

Jag kommer nog inte att återkomma här förens efter helgen, och då ska jag berätta allt om min lördag. Vi ska först vara hemma hos Jenny och käka lite för att sedan sticka in till Helsingborg då det blir Wallmans för hela slanten.


Min lilla Tiger som spydde hela natten.

Nä nu blir det natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0