Ordningen är återställd

Jag ska snart gå ut i köket och baka ut mitt bröd som jag håller på att baka, men jag tänkte hinna skriva lite en snabbis.

Jag har varit sjukt död de tre senaste dagarna och har nog inte sovit så bra som jag hade velat, eller så är det att jag känner mig så sliten för att jag inte har hunnit städa och pyssla här hemma något under helgen. Och inte fan har André gjort det heller. Då var det tur att jag kom hem vid 17:00 idag så vi spände på oss förklädena och började jobba. André tog hand om disken och jag började baka bröd. Sen när det var jäsnings dags så började jag på maten. Kycklingfilé med wookgrönsaker och en Unckel Benns burk med lite sås  och tagliateller till det. André gick vidare med att dammsuga och nu är ordningen återställd här i hemmet igen. Jag varvade bakandet och matlagandet med att dricka rödvin som så ofta förr, men jag tror det är bra för mig så att jag varvar ner efter jobbet.

Nu kommer det blir jobb tisdag till fredag och sen där efter är jag ledig hela helgen. På lördag ska jag och Eva baka julgodis och ha det gött och sen på  söndag kommer Sigrid och Karin hit och julmyser med mig. Det ska bli jätte kul och mysigt och jag ska försöka få hem Sunes jul så vi kommer in i julstämningen ordentligt.

Nä nu ringer klockan så nu ska jag baka ut mina rågkakor. Puss och hej


inte mina men fina endå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0