I´m going down

30-06-2008

Publicerad 2008-07-04 21:46:09 i Allmänt



Måndag morgon 09:19 och jag har precis vaknat och klätt på mig kläderna. Nu har det alltså gått en vecka sen jag började resan mot stl 38. Mitt första delmål är att ha gått ner 7 kg när vecka 30 är slut. När jag började för en vecka sen stod vågen på 78 kg i morse stod den på 75,9 alltså har jag lyckats med 2 kg första veckan. Jag tror dock inte att jag kommer att gå ner mer än 1 kg i veckan fram över. Det skulle betyda 4 kg till och totalt 6 kg på 5 veckor. Hmm jag kanske kan få med ett kg till. Drömmen våre endå att väga prick 70,0 när jag åker upp till Flen men det är kanske lite mycket att hoppas på, men man vet aldrig.

Helgen som var har jag varit mindre nyttig under. Det började egentligen redan i fredags när jag åt upp en liten godispåse med juciegfruts som jag fått hem gratis på posten. På lördagen var vi och åt på restaurang med Andrés päron, Tobbe och Linda. Jag åt iof grillad lax med potatis och andra primörer. Boven i det hela var nog vitlöksbrödet som jag åt. Sen igår söndags syndade jag ytterligare lite. Jag och Eva åkte ut till en liten sommarbutik och tog där även en väldigt mysig fika. Jag åt en hemlagad äppelpaj med någon slags vaniljsås på. På kvällen sen när vi skulle kolla på film åt jag upp den andra godispåsen som jag hade. Det är iof lite nyttigare godis än i vanliga fall, men det smakade väldigt mycket socker, usch.

Men nu är det en ny vecka och jag ska nog endå  tillåta mig att ha mina helger då jag får om jag vill äta saker som är mindre nyttiga. Nu har även min Lepigen tagit helt slut så nu kommer jag går och vara mer hungrig än vad jag varit den senaste veckan. Men det går nog lösa med frukt och grönsaker och en massa vatten. Nu ska jag ut på morgonpromenaden. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela