Allt för att inte städa

Just nu går jag runt i skiten här hemma och irriterar mig på att jag aldrig hinner städa klart. Man börjar i ett rum men så hittar man skit i alla andra rum oxå, och innan man hinner bli helt klar med ett enda rum så vaknar skruttan och då är det kört. Men nu när hon precis somnat och jag egentligen borde städa så drar jag mig verkligen för det. Så för en gångs skull passar jag påoch bloggar lite.

Senaste uppdateringen är att vi haft otroligt fint väder i flera dagar i rad, men så  kom regnet idag. Det känns faktiskt helt ok att slippa vistas ute en stund nu. Tidigare idag åkte vi över till Ellis och Ängla på en liten playdate/fika, men efter en timme kom jag på att Cornelia skulle på läkarbesök (rutinkoll) idag, men jag glömt tiden, så det blev till att åka hem och kolla upp. Nästa vecka drar André till Swedenrock i nästan en vecka, så då blir det tjejvecka delux. Samira kommer även ner över helgen och förgyller vår tillvaro.

Kotten i magen eller Arne som vi kallar honom är i full gångn med att sprattla och sparka. Vi har ju inte kommit på något namn än, men i andranamn ska han heta Arne efter 4 andra Arne som finns i våra släkter. Det har nog funnits fler, men både min och Andrés farfar heter Arne och båda våra pappor heter Arne i andranamn, så det är givet att det blir en Arne till. = )

Nä nu får jag nog ta mig i kragen endå och röja lite efter vår lilla personliga tidningsförstörare som gått loss i vardagsrummet..

Trevlig dag på er.



Ängla är en bestämd liten dam... = )



Kommentarer
Postat av: Samira

Det blir ingen Pia denna gång då Monki :)?

Ses på lördag!



KRAM

2012-05-29 @ 14:31:46
Postat av: Anneli

Så fin lilla pärlan! Jag ska maila dig bilder och filmer från helgen vi var hos er och hälsade på. Det är nog ingen chock att nästan alla är på er två, mina finisar. Filmer på när Cornelia skrattar visar jag just nu för alla jag kommer åt, jobbigt stolt moster hon har tycker kanske vissa men det får de ta :D

Älskar och saknar er såå mycket!

2012-05-29 @ 21:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0