Höstmys

Idag har det varit en riktigt bra dag so far. Som vanligt fick man vakna till liv där vid 06:30 när Cornelia tycker att det är dags att inte sova mer, så då gick vi upp och testa babysittern som vi fick i går. Succé direkt. Snuttan satt i den så nöjt att jag passade på att dammsuga här här hemma. När klockan började närma sig 10 blev det lite blöjbyten och sen amma i sängen igen. Jag testa och la ner Cornelia i vaggan och till min förvåning så somnade hon helt själv där och jag kunde bäda ner mig i vår underbart sköna säng igen.. 2 timmar senare vaknade vi båda pigga och glada.. Nu har vi dessutom bakat sockerkaka för första gången tillsammans. Det blev en med päronkonjak och grahamsmjöl i så det ska bli spännande att smaka på den sen. Smeten var något utav det godaste jag slickat från en slickepott iaf...

Så nu är det kycklingens tur att varai ugnen och snart kommer André hem från jobbet...

Det känns så skönt när man har så här bra dagar..


Det enda negativa är att Tiger är borta.. = ( Han hittade en kattunge i fredags och nu är han själv borta.. Förhoppningsvis hinner jag gå ut och leta lite sen idag...

Recept på kakan kommer här...

250 g smör eller margarin
4 dl socker
1 msk vaniljsocker
4 ägg
4 dl vetemjöl
dl grahamsmjöl
2 tsk bakbulver
1 dl konjak eller vatten.

ugnen på 175 grader och 55 minuter

Vispa smör, socker och vaniljsocker poröst, ta sen i ett ägg i taget och vispa mellan varje ägg.
Tillsätt allt mjöl, bakpulver och konjaken. Vispa ihio allt till en flugffig mysig smet och häll sen ner i formen som måste rymma typ 2 l. Själp upp kakan på galler upp och ner med formen över...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0