Vilket j**vla väder...

Det tar lixom aldrig slut känns det som. Nu är det regn och blåst mest varje dag. Idag kom det dessutom en rejäl hagelskur. Det var riktigt läskigt när det hela startade för någon dag sen.. kl 05:30 på morgonen vaknar jag och André av ett konstigt muller. Det lät som vågor som slog mot klippor i jämn tackt och det visade sig att det var en massa mörka moln som rörde sig väldigt snabbt mot oss. Konstigt nog så lös det grönt över hela området oxå. Det var alltså ett ordentligt oväder på väg in och nån minut senare hade vi dragit ut alla kontakter och satt i köket och kollade på en ljusshow av blixtrar. Det var som om någon stod med e strobe utanför fönstret och blixtrade...


Nog om detta.
Jag börjar känna mig lite uttråkad om dagarna nu.  På grund av vädret så är man gärna inte ute så blir det lätt att man bara sitter i soffan och kollar film. För att bege sig till ett köpcenter kommer inte på frågan. Även om jag var på Nova i lördags, men det var för att hälsa på dem på jobbet bara. Det har ju varit löning precis och med kasst väder så vallfärdar alla till köpcentras nu... Nä här blir det till att hålla i pengarna för från och med denna månad så är det föräldrapenning som gäller...

Men jag har iaf en rolig sak att se fram emot, och det är att vi snart åker upp till Nyköping och hälsar på familjen... Det ska bli så kul att få visa upp vår lilla snäcka och träffa alla som jag inte träffat på länge..Kul var även i fredags att mamma och Oscar var nere och hälsade på. Lite tråkigt att de bor så långt bort och att vi ses så sållan, speciellt nu när mamma blivit mormor. = )

Nä nu ska jag nog kolla runt lite på hårfärger. Jag får panik på min utväxt nu, men tror inte att jag kan sitta hos frisören i 2 timmar då jag ammar, men att färga håret själv hemma går ju... Hur resultatet blir låter jag bli osagt...


Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag köpte toning idag, vi tänker lite lika du o ja :) Ni vet väl vem som blir avis på oväder här hemma men fick iaf lite blink i lördags natt. Det hade varit såå varmt på dagen, fick tom bli ett dopp i Uren i Stäringe. Very nice! Efter värme och ösregn kom kantarellerna. 19 liter gula, 4 liter tratt och 2 liter blandsvamp. Vi rensa dem på smartaste sättet ever! Snart är ni här och då ska lillskruttan få njuta av livet på landet. Jag vill gosa med henne nuu! Puss på er från er stolta syster/moster/svägerska

2011-08-29 @ 22:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0