Relalalalalaxa...

Förra veckan var en underlig vecka, men den gick fort iaf. Sen var jag ledig på söndagen och då åkte vi och kollade på 2 hus som i vanlig ordning inte var rätt för oss, så nu är vi mer inne på att hitta en tomt och bygga vårat eget hus på. Det är förvisso lite emot mina principer men det känns att hitta ett hus som vi båda gillar tillräckligt för att vilja bo i.

Så nu ska jag leta tomter och sen ska jag börja forska i hur man bugger hus.. = )

Vi tar gärna emot tips från alla som vet något som är värt att veta.

I övrigt så har jag varit nere på stan idag på min lediga dag och shoppat lite nagellack, badlakan och mat. Jag ska väl sätta igång och städa om en stund och sen när André kommer hem ska vi ner på gymmet som jag ska skriva in mig på igen...

Så troligtvis kommer min höst att bestå av Jobb, Hus och Gym.






Kommentarer
Postat av: Calle

Vi ska snart bygga hus :) Och det är VÄLDIGT mycket att sätta sig in i... Totalt kommer vi hamna på ca 2,8 mille inkl allt (tomt, vatten, avlopp, el, hus osv). Och då fick vi tomten för 325 000 (billigt här). Hade kunnat hamna under 2 mille totalt, men man vill ju inte bygga ett hus man inte gillar...



Vad kostar tomterna där ni ska bo?

2010-08-19 @ 07:46:47
Postat av: monica

Vi har siktet inställt på en tomt som ligger på 395 000, men man kan ju försöka få ner det en del oxå. När jag har räknat på det så slutar det oxå på 2,7 lite drygt, men då har jag tagit i på vissa kostnader, så kanske att man kan komma ner till 2,5 milj kr. Vad är det för hus ni ska bygga?

2010-09-09 @ 14:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0