Allmänt pladder

Jag sitter nu super speedad i soffan och försöker varva ner efter en turbo dag på jobbet och sen direkt till Citygross och storhandla. Phju. Jag hade tänkte göra pannkakor nu när jag kom hem, eftersom jag köpte mjölk för 5:- paketet som går ut imorgon, men väl hemma kom jag på att jag glömde köpa mjöl. Äsch, det fick bli tunnbröd med apelsinmarmelad och ost istället till kvällsmat i stället.

Nu har jag även hämtat ut mina underbara skor och dom passade faktiskt. De var till och med högre än vad jag trodde men med rätt underlag ska jag nog kunna ta mig fram i dem. Jag funderar på att ha på mig dem nästa onsdag när mamma gifter sig. Då har jag iaf något att ha på mig för mer än så har jag inte kommit på. Kan man ha en svart klänning på sig? Jag tror iof inte att mamma bryr sig. Det är ju bara en liten ceremoni och sen ska vi bara äta, äta, äta. Jag kommer totalt att vara uppe i ca 20 timmar innan jag åker ner igen. En riktig snabbis. Jag frågad Karin idag om jag kunde sova hos henne på tisdagen eftersom mitt tåg till Västerås går 05:28 från Lund och jag kan inte ta mig från Landskrona så tidigt på morgonen. Självklart gick det bra för Karin för hon är ju så snäll och go. Plus att jag tror att hon har lite svårt att säga nej till mig. = )

En annan rolig sak är ju det här med deklarationen. Det visade sig att jag kommer få några lappar, och mer blir det förhoppningsvis när jag har fått min danska deklaration. Det är ju alltid kul när man får pengar, men dessa måste jag spara till sommaren då jag har tagit semester som är obetald och det kommer ju att märkas på lönen.

Nä nu ska jag sluta pladdra och försöka göra lite andningsövningar så att jag kommer ner i varv lite och kan gå och lägga mig snart.

Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0