Fan vad jag är bra ibland

Jag har näst intill varit en superhjälte idag och man kan lugnt säga att jag har gjort dagens goda gärning i minst en vecka framåt.

Först så var jag ju som alltid väldigt charmerande på jobbet och ansträngde mig lite extra för att göra kunderna nöjda.
När jobbet var slut åkte jag hemåt men fick byta i Malmö och vänta där i en halvtimme innan mitt tåg gick vidare till Landskrona. Eftersom jag endå hade tid så passade jag på att skriva ut biljetterna till nästa helg. När jag väl var klar kom det fram en utländsk man till mig och fråga om jag kunde hjälpa honom med att köpa en biljett ur automaten. Självklart kunde jag det, jag älskar att hjälpa folk på stationer och centraler som inte kan reda sig själva. När jag hjälpt mannen med att köpa en biljett till Alingsås så visar det sig att damen bakom mig behöver hjälp med att köpa en biljett till Göteborg. Problemet var bara det att hon inte hade något betalkort utan bara kontanter. Då erbjöd sig mannan fån tidigare att betala med sitt kort i utbyte mot kontanter. Så jag beställde biljetten, mannen betala med sitt kort och damen stod och räknade sina pengar till mannen. Det löste sig väldigt bra och det visade sig att de båda två talade samma språk så när jag gick iväg så fortsatte de prata med varandra.
Självklart var de jätte glada och tackade mig så mycket. Guldstjärna i kanten för mig.

Jag gick iväg mot mitt spår och är på väg att gå på tåget då en ung tjej med en väninna går fram mot mig och frågar mig något. Jag hörde inte vad hon sa och hon frågar nu på engelska om jag pratar danska. Ja lite säger jag och ler. Då frågar hon om det här tåget går till landskrona. Javisst säger jag och där fick jag en stjärna till. Väl på tåget sitter jag och pratar med Jenny och läser min skvallerblaska då jag ser en ung kille som ser lite orolig ut. Han är orolig över att sitta på fel tåg, då konduktören inte nämnde Landskrona i högtalaren. Han vänder sig till några turister för att fråga men där får han ju inget vettigt svar, så vad gör jag. Jo jag går fram till honom och säger lugnt att han sitter på rätt tåg och att det stannar i Landskrona. Stjärna nummer 3 trillar ner. = )

Jaha, tåget rullar in i Landskrona och jag och Jenny tänkte gå och köpa glass, men ICA var ju stängt så vi fick gå hem med tomma magar. Efter ett tag möter vi en kille med tre yviga hundar som far fram och tillbaka över trottoaren. Vi lyckas passera dess och fortsätter upp för en backa då jag hör en massa hundskall och vänder mig om. Mot mig kommer det en galen tax i full fart.  Jag måttar och kastar mig sen över dennes koppel och får stopp på den. Efter kommer hund nummer två och sen husse. När jag fångat in de två hundarna får jag ta emot en jäkla massa tacksamhet av den flåsande hussen. Jag ler och överlämnar rymlingarna sen säger jag till Jenny att nu får det vara nog med hjältedåd.

Fan vad jag kommer att sova gott i natt.



Kommentarer
Postat av: sandra

Nämen kära nån Monica vilken dag du har haft!!

Du är ju en riktig superwomen!! ;)

Skåne ska vara glada över att dom har dig där nere. hehe Puss

2009-04-13 @ 18:32:27
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0