I´m going down

Suck

Publicerad 2008-09-29 21:26:26 i Allmänt

Jag tror jag har hamnat i en svacka när det gäller motivation till att gå ner i vikt. Vågen står nog på 73 igen, men det var ett tag sen jag vägde mig. Jag vill inte väga mig längre för det känns bara som att jag blir större igen, inge kul alls. Jag har som en känsla av att jag alltid vill vara mätt och är nästan rädd för att vara hungrig. Det låter ju lite sjukt, men jag tänker mest på att jag ska kunna prestera så bra som möjligt på jobbet, vilket inte går på tom mage. Sen är det det också att jag vet inte om jag ska käka lunch 12:00 eller 14:30 som idag. All denna oro för att vara hungrig gör att jag äter större portioner, köper mer take away kaffe och har med mig mackor på tåget. Inte så konstigt att jag inte kan gå ner i vikt då. Vi har heller inte haft frukt eller grönsaker hemma på ett tag, men nu är kylen full av allt möjligt gott.
Jag borde egentligen göra ett schema för vad jag ska ta med mig för mat varje dag till jobbet.

Nu ska jag byta butik också, så då blir det kanske lite mer spring igen på jobbet. Det har lugnat ner sig riktigt mycket nu tycker jag, vilket inte är bra för varken företaget eller min hälsa. = )

Nä nu ska det blir bättre planering framöver, så får vi hoppas att det kan bli en utlandsresa om några veckor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela