I´m going down

Behöver skriva av mig

Publicerad 2018-04-24 08:55:07 i

När man som ung startade en blogg för att skriva av sig lite om livet och sen startade en till och en till blogg så känns det dumt att starta ytterligare en bara för att man efter många år av frånvara äntligen käänner behov av att skriva av sig igen. 
 
Så nu tänkte jag tömma lite tankar här på denna blogg som mest är för mig själv och har tema Viktminskning. 
 
Jag brukar fundera över hur lätt och lyckligt liv jag har. Många runt i kring mig tacklas med olika typer av motstånd och tragedier,men mitt liv har alltid varit lätt... Dels beror det nog på att min inställning är som den är. Allting går om du vill och att man själv styr över sitt eget liv. Och allt blir lättare om man ser det från den ljusa sidan.
 
Men nu när ag sitter här snart 33 år gammal och tyngre än någonsin, så går det upp förmig att här är området jag inte rår på. Här lycklas jag inte. 
 
Jag har som så många andra försökt gå ner i vikt sen yngre tonåren, men aldrig gått ner mer än typ 5 kg.
 
Jag har gjort bantandet till en hobby som en ursäckt för att alltid få hålla på med någon diet. Och påstår dessutomatt jaggillar det..Hmmm = ( 
 
Men med + kg och flera år i kroppen kommer oxå en del visdom, och jag kan nog säga att jag Vet vad som är rätt och riktigt för mig för att gåner i vikt, men jag tar mig aldrig dit.
 
Det som är aktuellt nu är Lchf som jag började med för flera år sen. och som jag dessutom fick resultat med och mådde riktigt bra. Det var hösten 2015. jag började plugga, äta lchf och träna crosfit. Mådde toppen och byxorna började sitta lite lösare även om vågen inte visade på såstor förändring. 
 
Nu tre år senare sitter jag här med 10 kg extra, ingen träning men snart en examen.
 
Vad är det då som gör att jag inte lyckas med att få resultat med lchf?
Jag trillar dit i fällor och skyller på saker. Stressade situationer och dålig planering som gör att inte rätt mat finns hemma. Öl  har många gånger slinkit ner istället för bra mat.
 
Nä nu får det vara nog, men mer kommer.
 
Fettkaffe och 3 rullar med ost, skinka och majo... mätt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela