I´m going down

Nurilett

Publicerad 2011-12-20 19:55:21 i Allmänt

Dagen hitills har varit bra, lite yr men humöret har varit under kontroll och inga snesteg. Så fort jag känner hungerskännslan i magen försöker jag förknippa den med något bra.. Att det är bra att det bränner till lite i magen... Sjukt jag vet, men jag ska ju bara hålla på fram till nyårsafton så jag får väl lida lite.

Idag började jag dagen kl 08:00 med en kopp grönt tee,, pyttelite honung och en skvätt mjölk... Sen fick jag sova lite till och kl 10 blev det frukost nummer två... Den bestodd av 2 stekta ägg och 2 koppar kaffe med mjölk. Sen höll jag mig rätt bra på det och vid 12:30 åkte jag och lillskruttan till IKEA för att sätta sprätt på barnbedraget. Det blev några små saker till den lilla dräggliga och några julklappar till... Påvägen hem blev det en runda till Coop och där köpte jag ett aket Nutrilett , skogsbär. Jag har nog hört folk säga att Nutrilett inte är bra, men jag testar om det går ner.. 15 portioner räcker gott och väl de 10 dagarna som jag har kvar till nyår och mitt bröllop...

Så väl hemma blev det en b-vitamin brustablett och så en shake nutrilett... Den gick ner utan problem men jag har inte bestämt hur många jag ska ta per dag. Det står att man ska ta 5 på en dag, dvs en för varje måltid, men jag håller nog det till 3 kanske per dag... Middag idag blev lax och rotfrukter i ugn.. min portion hade inte kunnat mätta en myra, men det var gott. Jag tror nästan att jag upplever mat som godare nu när jag får äta så lite.

Nu mot kvällen så blir jag alltid så sugen på nåt, men trotts att jag har en del fällor här hemma så har jag inte trillat dit än. I frysen har jag lusseullar som är underbara att bara värma på och ha till kaffet. Även mörkchoklad finns här hemma och lockar en hel del, men jag känner mig stark och motiverad så jag håller mig ifrån allt onyttigt. Istället så har jag gjort en kopp tee och det ska jag nog klara mig på tills det är läggdags.

Just nu längtar jag bara till imorgon när jag får ställa mig på vågen och se om det rör på sig...= )



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela