I´m going down

Här är jag igen

Publicerad 2011-12-19 22:22:17 i Allmänt

Nu är jag alltså tillbaka på denna blogg igen, och den här gången är det riktigt illa och ännu svårare. Jag nådde ju aldrig min målvikt sist jag försökte som är typ 65 kg men jag tror att jag kom ner till 71 som lägst. Nu har det gått många månader och mycket har hänt. Jag har varit gravid, jag har vägt 100 kg och nu har det gått 4 månader sen jag födde min underbara dotter. Jag gick upp ca 25 kg vilket jag var berädd på och nästan hade bestämt att jag skulle göra, eller snarare låta det hända. Bara för att min mamma gick upp 30 kg med sitt tredje barn och en kompis vägde 105 när hon skulle föda så kände jag att det kanske inte var så farligt att gå upp så mycket i vikt.
Dessutom så mådde jag rätt illa de första 4 mnaderna och det var då jag gick upp som mest. Tydlgen så är det den vikten som är svårast att bli av med oxå, eftersom det är mest fett.  Hur som helst så hade jag en bra graviditet och en skitbra förlossning. Även de 2 första veckorna var underbara då jag gick ner ett kg varje dag.... Men det varade som sagt var bara i två veckor så till slut stannade jag på 85 kg och har stått stilla där sen dess... Jag tänkte att jag skulle kunna gå ner mer genom att amma, men det funkade inte alls på mig. Nu håller jag på att avväckla amningen då snuttan nästan helt gått över till ersättning.

Om 12 dagar ska jag dessutom gifta mig (i smyg) och klänningen jag ska ha på mig ser bra ut, men den sitter inte riktigt som den ska, därför tänkte jag nu köra 11 intensiva dagar av svält och förhoppningsvis promenader med barnvagnen... Julafton kommer dock inte gå så bra att svälta på så då får jag nog ge efter...

Så idag vid 12 tiden började jag alltså banta igen... Det brukar inte påverka mig speciellt mycket i början, men idag har jag känt mig yr, illamående och krampaktig i ena armen.... Riktigt påverkad är jag, men jag kan inte ge upp på engång...

Min plan är nu bara att försöka få i mig så lite mat som möjligt och ska jag äta så får det inte innehålla för många kallorier.. Jag vet att det här är ett jätte dumt och dåligt sätt att gå ner i vikt på, men jag vill testa iaf... Jag är så trött på att vara fet och inte kunna gå ner ett enda kg fast att jag inte lever speciellt onyttigt i vanliga fall.. Det känns som att jag har det svårare än många andra att gå ner i vikt och att det krävsmer av mig... Kanke är det så, men jag är nog inte ensam om att tro det...

Just nu är jag skiiit hungrig och rätt så yr och endå har jag haft dagar då jag ätit mindre och endå mått bättre.. jag har dessutom inte gjort något ansträngande idag, mest suttit på en stol och kollat på top model....
Dagen började ju inte som en bantar dag så till frukost åt jag risgrynsgröt med russin, kanel och mjölk. Det dröjde inte så länge innan jag var hungrig idag och då åt jag pasta och köttfärssås... Där efter dracka jag 2 stora koppar kaffe och åt 70% choklad med pistagenötter... Det var ungefär då jag bestämde mig för att börja banta... Sen dess har jag druckit 2 koppar kaffe till. ätit 3 äpplen, 2 mandariner, 3 morötter och en massa vatten. Dessutom så åt jag en liten skål med middag som bestodd av 1 potatis, en skiva skinkstek och lite sås på det...

Nu ska jag nog ta och gå och lägga mig och jag ser fram emot frukosten imorgon,, då blir det ägg och kaffe... = )

Vi hörs imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela