Nu är det jul igen

Ja nu är det jul igen och nu blir man tjock igen... Igår var vi hemma hos Andrés föräldrar och bakade inför julen. Cornelia låg mest och sov som tur var och jag och Eva lyckades få ihop 2 satser med lussebullar, en klassisk och en specialare som jag gjorde som kanelbullar fast med vaniljsmör och hasselnöt fyllning. Sen blev det Knäck, Christmas bars, biscotti och en massa pepparkakor. och i i vanlig ordning så plocka vi ut alla fula exemplar som man får smaka av, och det blir nog bara fler och fler fula exemplar för varje år. Idag har jag tryckt i mig 3 lussebullar och dagen är ju inte slut än... Men men man ska väl få njuta och inte tänka på extrakilona som kan komma runt jul. För planen är ju att jag ska lägga i en växel till med träningen sen efter nyår.. Nytt år, nya löften... som i vanlig ordning man inte kan hålla.... = )

I lördags fyllde Cornelia 4 månader... Det är sjukt vad tiden går fort, men kul oxå. Hon är ju världens bästa lilla unge som är sååå go och glad och rolig. = )
När vi käka middag hos farmor och farfar så fick Cornelia smaka på sin första smakportion. Det blev morot och palsternacka och väldigt populärt. Det blev ju kladdigt och härligt och snuttan högg efter skeden men ibland åkte maten ut direkt och jag fick hjälpa till med fingrarna och pilla in maten igen... efter ca 2 msk fick det vara nog, men jag tror säkert hon ville ha mer...


Idag tar vi det bara lugnt och jag har sorterat lite tvätt och lagat lite hål i kläder  så nu ska jag nog prova lägga mig en stund och se om jag hinner somna innan Cornelia vaknar...


Kommentarer
Postat av: Ankan

Åh, så fint hon använt sin servett. Kanske inte för att torka av sig men använd är den ju i alla fall :D

Puss min lilla groda!

2011-12-13 @ 21:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0