Andas ut en stund

Jag önskar så innerligt att man kunde göra så att tiden bara stannad upp ett tag. Den här helgen har varit jätte skön, men snart är den slut.

I fradags kväll kom Mormor och Micha och hälsade på hemma hos oss. De var påväg hem från sin rundresa i Tyskland och Holland och passade då på att mellanladda hos oss.
André hade lagat sin favvorätt, Dansk Fläskstek med ugnsbakade potatis och rödvinssås. Gott var det men om jag fick välja så väljer jag efterrätten som jag stodd för. Glass med Amarula likör över. och för att citera mormor "Man kan inte äta glass utan sprit" = ) Så talar en sann tysk. vi fick även en väldigt trevlig present av dem, nämligen en öltunna på 5 liter. = )

Så blev det lördag och jag och André knatade hem till hans päron för att käka frukost. Det är alltid mycket trevligare att äta frukost hos andra. Efter det åkte vi alla till en bomässa i Helsingborg där vi gick runt och käkade mässgodis, samlade broschyrer och pratade med hustillverkare. Vi fick även prisuppgifter på det huset som vi skulle vilja bygga. Tyvärr kostar det 3 miljoner och det är lite väl mycket.
På kvällen sen åkte vi ut till stugan och hade en liten och väldigt mysig kräftskiva hela familjen Zimmergren.

Så idag började jag min dag med att gå upp och tvätta kläder, inte så kul, dock hittade jag 200 kr vid cyckelstället ute på gården.. "Ketsching" = ) innan jag hämtade den sista tvätten la jag mig i sängen och sov lite middag och drömde om att jag var på semester och solade. Något som inte kommer att hända på väldigt länge. När jag vaknat till liv igen så åkte jag, André och Tobbe till Säralid och tog en liten vandring i naturreservatet som var helt proppfullt av folk idag. Vi fick nästan ingen plats på parkeringen, men vädret var underbart och det känns skönt att ha gort något nyttigt idag.

Jag har även suttit och räknat på huskostnader för att förbereda mig inför vårat nästa möte med banken på torsdag.. Vi får se hur det går..

Nu sitter jag mest och har ångest över att det är måndag snart och det betyder, hårt arbete, hög puls, svettningar och magsyra. = (


Tack för denna helg. = ) Puss och kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0