sedan sist

Jag har haft en riktigt bra helg och valborg trotts att jag har jobbat torsdag, fredag och nu idag söndag, men det känns endå som att jag har haft tid till nöjen.

I torsdags åkte jag direkt från jobbet hem till Ellis och Alex och satt där med alla underbara människor som man inte sett på ett tag. Det var riktigt trevligt och vid 23-tiden gick jag hem och la mig för att sedan gå upp kl 06:00.
Det var rätt mycket att göra på jobbet så när chefen fråga om jag kunde stanna till 19 så sa jag ju ja, men efter att hon gått hem så lugnade det ner sig rejält och jag kunde sluta vid 18 istället. Redan på tåget in till jobbet började jag och Jenny prata om att dricka rosé efter jobbet hemma hos mig så lagom till att solen gick ner bakom hustaken så satte vi oss på gården och grillade lax och käkade en massa gott. Vi tömde även resterna från vinet jag hade med upp till Katrineholm, för det är ju inget att spara på. Eftersom solen gått ner så hade vi myskäder, värmeljus och filtar som höll oss varma en bra bit in på kvällen. Det blev en riktigt bra fredag kväll.
I lördag då hände det inte så mycket. Jag låg i dörröppningen till balkongen och solade lite innan jag blev rastlös och sa till André att vi skulle åka till Lund och äta glass. Det finns nämligen ett ställe där som har otroligt billig och god klass. Kulturen tror jag det heter, och eftersom det är så populärt så var det 10-15m kö när vi kom dit, men vad gör det när man väntar på något gott och hela staden myllrade av roligt folk att titta på. Lovisa kom in till Lund från Malmö där hon hjälpte en kompis att flytta, men hon behövde en paus och kom och åt glass med oss en stund.
När glassen var avklarad åkte jag och André till skopunkten och köpte oss varsitt par sandaler som vi kan strutta runt i i Grekland. Jag hade även tänkt att gå på Nova lite också men klockan blev för mycket så allt stängde innan vi kom ut ur skoaffären. Istället fick vi åka hem till landskrona och ut till stugan där Lars och eva väntade med grillen i fullgång. Efter att vi käkat så åkte vi hem och jag började städa och André gick ut och festade. Jag tänkte först följa med men när jag väl kom hem så var jag rätt trött och köket var fullt av disk, så det blev till att städa och sen gå och lägga sig.

Nä nu får det vara nog, nu ska man iväg till jobbet igen och förhoppningsvis blir det en skön dag i Köpenhamn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0