Underbara höst

Söndag, söndag, underbara söndag. Hade det inte varit för att André drog upp mörkläggningsgardinen så hade jag nog inte gått upp över huvudtaget, men när han väl gjorde det så såg jag hur solen sken där ute och om bara en liten stund skulle Lars och Eva komma över till oss, så det blev lite bråttom nu. Eftersom jag inte hann äta frulle innan dom kom så blev det kaffe och kanelbullar till frukost idag. När dom skulle åka så hakade jag på då dom skulle till Plantagen. Väl där så höll dom på med att göra plats för alla julsaker som skulle upp, och oj vad jag blev sugen på att börja julpynta nu, men det är nog lite väl tidigt. Jag ska iaf fundera på hur jag ska ha min gran och vilka färger som ska få dominera min jul. Jag tror det blir vinrött och svart.
Jag lyckades faktiskt fynda när vi var på Plantagen, och köpte mig en stor och fin höstbukett för bara 49:-. Efteråt åkte vi ut till Kolonistugan, för Eva skulle gräva ner vitlökar som förhoppningsvis kommer upp nästa sommar. Jag passade på att plocka lite tagetes och ananassalvia. Som jag skulle ha i en vas, respektive göra tee av. Jag fick även med mig en massa tagetesfrön som jag tänkte sätta uppe hos pappa i vår. Han tycker ju så mycket om sina tagetes. Väl hemma satte jag igång med mitt pysslande och torkade salvian i ugnen tillsammans med apelsinskal. Jag var tvungen att laga mat också, fast att jag inte var ett dugg hungrig, men det blev skinksnitsel som jag skiva och wooka med sötsur sås.
Jaha imorgon är det måndag igen och denna vecka kan bli intressant. Vi har nu tre dagar på oss att få i ordning butiken helt innan vi öppnar på torsdag. Sen jobbar jag torsdag, fredag och lördag, så jag ska nog gå och lägga mig nu.



Ha en fortsatt trevlig kväll alle sammans.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Herregud vad du är huslig.. men jag blir inte ett dugg förvånad för att jag VET att du är det.. hehe Puss på dig

2008-10-14 @ 00:05:49
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0