Lat söndag


Dagen efter kvällen före är det idag och jag mår faktiskt utmärkt. Det blev inte så livat igår som det kunde ha blivit men jag är mycket nöjd endå. Det känns i benen och rumpan att man inte är van att springa runt i högklackat en hel kväll, så nu har jag fått lite träning också.
Jag jobbade ju igår och fick stressa som bara den när jag kom hem. Iof så var det stressigt på jobbet också, och jag hann bara med en 10 minuters lunch för att sedan återgå till att försöka hålla butiken fin. Det är sjukt vad folk är respektlösa mot kläderna och oss som jobbar i butiken. Jag tror faktiskt att danskarna är värre än svenskar dessutom. Och då måste jag bara berätta vad som hände i fredags på jobbet. Det var stressigt och massor att göra även då, men mitt uppe i allt vikande tittar jag och en kollega på varandra och rynkar våra näsor. Det luktar bajs kan vi konstatera, men ser inget misstänksamt och fortsätter därför vika våra kläder. Någon minut senare får vi höra att en annan tjej har fått torka bajs ur ett provrum på andra våningen och frågorna är nu många i den lilla gruppen tjejer som samlats vid provrummet på nedervåningen. Vems är bajset och hur kom det dit. Vi fortsatta dock att jobba och när jag kom bort till provrummet igen så frågade tjejen som stod där vad det här kunde vara? Hon höll upp en tunika med en senapsgul kletig fläck på. Det är bäbisbajs sa jag och tog snabbt tröjan ifrån henne. Jag ville ju inte att några kunder skulle se den. Jag rullade sedan ihop den tog av prislappen och la den i en påse som kastades. Det som hände var nog så att en mamma bytt blöja på sin bajsiga unge i vårt provrum och tyckte att hon kunde använda våra kläder som servett. Mysigt mysigt.

Åter till min lördagskväll nu då. Jag snabbade mig att duscha och sprang sen hem till Jenny där jag sminkade mig och fick hjälp av Sandra med att locka mitt hår. Det är alltid bra att festa med frisörer som man kan få hjälp av. Vi satt sen där och käka taccor paj och lyssna på 70-tals musik. Vid 23:30 tog vi sen en taxi ner på stan, vilket kände väldigt onödigt. Jag åker aldrig taxi här i stan när allting endå är så nära.. Vi gick iaf in på Inferno och tog oss ett glas för att sedan inse att vi inte fick ut något av att vara där, så vad gör vi då? Jo vi ringer en taxi som kör oss till stationen där vi tar tåget till Helsingborg. I Helsingborg blåser det storm och vi håller nästan på att blåsa omkull när vi trippar fram på våra klackar. Väl inne på Wallmans så var det rätt dött, och de få människor som var där, var rätt konstiga. En kille kom fram till Sandra och pratade med henne, och efteråt såg vi att han hade blåst ut snus på henne s vita tröja.. inte så fräscht precis. Efter lite dans och dricka tröttnade vi på Wallmans och ringde en taxi som körde oss tillbaka till landskrona igen. Vi hade några timmar kvar innan kvällen var slut och gick därför in på tages där det var lite mer livat. Allt som allt är jag nöjd med kvällen och vid stängning så skulle jag gå hem , men nä nä det fick jag inte. Här ska det åkas taxi, så jag fick åka taxi de ynka metrarna som jag hade hem.

Det jag var mest nöjd med under hela kvällen var att jag var så snygg. = )


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen fy fan hur tänker folk egentligen när dom är i kläd affärer? Usch.. verkligen respektlöst!



Det låter ju som att ni hade en trevlig party kväll.. men en massa taxi! hehe låter inte riktigt som du eftersom du brukar vara så hurtig! =)

Men lägg ut en bild på dig från i Lördags.. för visst måste du ha tagit något kort? =) Puss på dig

2008-10-07 @ 00:17:53
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0