Ingen kamerasladd = inga bilder

Nä inte har jag hittat min kamera sladd än heller så det blir inga bilder idag heller. Så typiskt när jag varit ledig hela dagen och gjort så mycket roligt så kan jag inte få vise det med bilder. Jag har fotat iaf så den dagen sladden tänker dyka upp så får ni se hur fint jag gjort här hemma.

Jag började degen emd att tvinga mig själv till att sova fast att jag inte var trött och till slut var klockan 09:00 så då gick jag upp och kokade kaffe. Jag käkade en liten mysig frukost i soffan och sen gav jag mig iväg. Ner på stan och bort till garaget och hämtade bilen. Sen fyllde jag bilen med skräp, så som en elgrill, schampoflaskor och konservburkar. Mot tippen bar det iväg och allt gick lysande. Dagens stora höjdpunkt var att åka till Bauhaus för att söka efter den perfekta granen så jag begav mig av på E6 söder ut till Center syd. Väl där så fann jag diverse fina julsaker och shoppade på mig några askar julgranskulor, en julstjärna, en dörrkrans och lite blommor. Tanken var att jag skulle köpa mig en gran som kostade 159 kronor och när jag sen nästa gång handlade på Bauhaus skulle jag få halva priset i rabatt. Skit bra tyckte jag tills jag såg att ingen utav de billiga granarna dög för att få bli Min gran. Jag gick därför över till en lite högre prisklass och där stod den. En lagom tät, lagom lång, lagom tjock och lagom grön gran och denne skulle jag ha. Jag hade hoppats på att det skulle finnas en grangubbe som kunde hjälpa till att paketera granen i nät och eventuellt hugga till den, men det fanns det ju inte så jag fick göra allt själv och det kändes faktiskt riktigt bra måste jag säga.  Väl ute vid bilen så fick jag in allting enkelt och smidigt och jag var fortfarande stolt över mig själv.    
Allting hade gått så bra så det var ju nästan väntat att något skulle hända. Jag hade precis burit upp min gran och allt annat när jag reser mig upp och känner hur det smärtar till i nedre delen av ryggen. Ryggskott. Så typiskt att det skulle hända nu när jag fortfarande hade massor att göra idag. Men bra som jag är så bet jag ihop och sträckte på mig, pyntade min gran och gjorde det riktigt fint här hemma.

Nu sitter jag i soffan och dricker rödvin och funderar på om jag ska baka något gott att ha till, lite kola kanske. Äsch det får vara bra nu. Imorgon är det jobb men sen ska vi på julbord och det ser jag fram emot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0