I´m going down

Den som väntar på något gott...

Publicerad 2009-10-20 20:35:19 i Allmänt

Idag har jag inte vägt mig och det är just för att jag tycker det är roligare att vänta lite och sen kanske se större skillnad på vågen, än om man väger sig varje dag.

Matmässigt så har det varit bra tycker jag nog.
Käka en liten skål fil och musslie och skulle dricka en kopp tee till det, men det gick inte ner varken allt tee eller fil. jag var såå mätt.

I vanliga fall när jag börjar 08:00 så brukar jag bli vrålhungrig vid 09:00 och äta en frukost nummer två. Inte idag Idag var jag inte hungrig alls och käkade lunch vid 11 tiden bara för att Karin på jobbet behövde käka sin lunch då och det är roligare att äta tillsammans. Jag hade två potatisar och en bit köttfärslimpa som matlåda, men fick slänga e sista bitarna. Dessutom hade jag bakat kaka till tjejerna på jobbet så jag tog en bit äppelkaka oxå, men oj vad jag blev mätt. Det gjorde riktigt ont  magen och jag ångrade det lite. Men sen fortsatte jobbet och jag var inte hungrig på hela dagen, men Eftersom Karin behövde piggna till så sa jag att vi skulle fika. jag tog en kaffe och en bit äppelkaka till, men hade lika gärna kunnat vara utan.

Det var först på vägen hem som jag kände en liten gnutta hungerkänsla och kune ha tagit mitt äpple, men jag orkade inte. Nu när jag kom hem var jag och är fortfarande lite lite hungrig men jag tog en kopp tee som jag dock bara hann dricka halva av innan jag spillde ut den. Ett äpple på det och nu får det vara bra. Jag skulle ju kunna äta något mer men jag känner inte att jag måste eller orkar.

Imorgon ska jag nog ställa mig på vågen igen och se vad som hänt.

Jag ska nog hålla mig till Måndag, onsdag och fredag som vägar dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Monica

Skriver mest för mina nära och kära jag har här i vårat avlånga land som jag kansake inte träffar så ofta som jag vill, men även för er jag träffar dagligen. Jag skriver så som jag är. Om allt och inget och efter humör.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela