aktion...

Igår morse ringde jag till min barnmorska för att få en tid hos henne för en vanlig kontroll eftersom Lillebror inte vill komma ut. 13:30 fick jag åka in till Landskrona och allt såg bra ut som vanligt, men jag tyckte att han varit lite väl stilla under dage. Därför tyckte min barnmorska att jag skulle åka in till Lunds kvinnoklinik för att bli kollad där också och få ctg på vad som hände i magen. Så Andrés mamma kom hit och fika lite, sen kom André hem och till slut kom även Lars hit så då åkte vi in. Väl där fick vi mest sitta och vänta på läkaren som var på förlossningen och så hade jag ctg kopplad kring magen som kolla läget där inne. Till slut så kom läkaren och hon kollade läget och sa att jag redan var öppen 2 cm och fråga om jag ville ha en hinnsvepning. Jaaaa, skrek jag och blev förvånad över att det inte ens kändes. Vi kolla lite ultraljud och fostervatten mängd och allt var prima. Sen vid 19:30 fick vi åka hem och det kändes som det skulle med pinvärkar i magen på resan hem. Sen väl hemma avtog det mesta vilket jag var berädd på så jag passa på att gå och lägga mig. runt 03-tiden vaknade Cornelia och som jag brukar flyger jag upp ur sängen som en höjdhoppare, men då känner jag att det splaschar till lite så André fick ta skruttan och jag gick på toa. Det var nog inte vattnet, för det var för liten mängd men lite slod och slem var det och sen dess har värkarna varit igång mer eller mindre. Jagsitter och klockar nu och ligger runt 10 minuter mellan värkarna, men det känns lugnt och jag hoppas på att vattnet kan gå snart, för då åker vi in direkt....
 
Hoppas bara på att all logistik av Cornelia ska gå bra. Nu är hon på dagis, och det är inte riktigt bestämt vem som ska ta hand om henne, men vi har ju flera frivilliga så det ska nog gå bra...= )
 
Nu ska jag sparka på André och säga till honom att städa här hemma...
 
Kanske skriver jag igen. om inte annars så blir det efter att Lillebror har kommit... Jag funderar för övrigt på att gå med på att döpa honom till Casper som André vill, men vi får  se....= )

Kommentarer
Postat av: Samira

Håller tummarna för att Lillebror (Casper) kommer ut idag Monki.

Lycka till som fan!

Massa pussar & kramar

2012-10-16 @ 11:18:48
Postat av: Sandra

Åh äntligen börjar det hända något.. =) Vad spännande! Håller tummarna för er! Och Casper låter väldigt fint.. Cornelia & Casper. =) PUSS!

2012-10-16 @ 20:47:40
URL: http://sandranornberg.blogg.se
Postat av: Anneli

Jag är såå glad! Nu känns det som att det var förra veckan ni satt i vår soffa och berättade att Cornelia skulle bli storasyster. Skönt att han är ute så att ni kan mysa med honom hela familjen. Längtar efter att du ringer igen för uppdatering och att att jag ska få lyssna på honom igen!!!

2012-10-17 @ 11:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0