2 dagar kvar då... eller?

Igår var en halvdann dag, fast den slutade bra med en Cornelia som somna vid 19:00 och sov hela natten till 06:50.
Men idag må jag säga att det har varit en utmärkt dag. Jag har både fått duscha och sova  middag i några timmar, sen hann jag städa upp lite här hemma och sen hämta en glad liten flicka på dagis. Att hon sen fortsatte att vara glad är nog det avgörande för att dagen kännts så bra. = ) Nu sover hon sött efter att ha bökat runt i en halvtimme i sängen och jag och André har delat på en daim tillsammans... Ja det finns inte mycket att klaga på nu.Lillebror har skött sig idag han med och inte åstakommit mig allt för mycket smärta,  till skillnad från igår..Då vette fan vad han gjorde, men jag kunde varken sitta eller ligga utan att det stack  till i ljumskarna.
Jag blev nog lite nojig igår oxå efter att ha varit hos mvc där min barnmorska konstaterat att han är fixerad, vilket är ovanligt vid andra förlossningen och mitt blodtryck hade gått tillbaka till utgångsläget vilket oxå betyder att det blir bäbis snart....Det enda jag tänker på är Cornelia och att allt går bra för henne när vi väl måste åka in... Svärmor är ju i Barcelona några dagar till, men jag har ju backupp av Ellis och Lina om det krisar. Gud vad jag önskar att man kunde planera mera, nu är det bara att vänta och se vad som händer... Själva förlossningen tänker jag inte alls på. Mer att jag ska komma därifrån snabbt så man får komma hem till lillsnuttan igen...
 
 
Ja ja, som sagt var så har det varit en underbar dag idag och jag känner mig redo för lite barnafödande, så bring it on... = )
 
 
Hitta den här underbara bilden från Emelies instagram och var ju tvungen att sno den...Till alla er som inte har instagram än.. Skaffa...=)
Cornelia i Nyköping i somras.
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Så söt! Jag har sådan tur som får vara moster till den där lilla nyponrosen :)
Tänker på er massor nu när det verkar vara nära. Vila så mycket du kan och mys.

2012-10-04 @ 22:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0