Min lille Tiger

Min stackars lille Tiger var hos doktorn idag. Han har under en längre tid haft problem med magen och bara spyr och spyr så idag tor jag honom till veterinären. Jag tänkte att dom skulle föreslå ett nytt foder eller så, men nä då, här sparades det inte på krutet. Först vägde de honom och klämde och kände på honom. Sen tog de tre rör med blod och gjorde tester på det. Ett rör ska skiaclas till Texas för fler tester. Efter att de tömt min lille katt på blod gick vi till röntken och tog tre plåtar på magen från olika håll. I magen kunde man se att det var fullt med gas i tarmarna, men under hela tiden var Tiger såå duktig och snäll. Till slut fick han sig en spruta med något antiflamatoriskt som ska ta bort inflamationen i magen. Men mer än så kunde man inte göra utan nu måste vi invänta flera provsvar så vi vet mer exakt vad som är fel. Och det var ju inte precis som att det var gratis heller. 4700:- spänn, men som tur var så tog Agria det mesta så vi betalade bara 1760 och det var precis vad jag hade på kortet. = )

men nu får jag vänta tills Adré kommer hem innan jag kan sticka och shoppa det sista inför resan...

Jag måste nog sätta fart och börja packa snart, men först ska jag dricka upp min öl. Ja är man ledig så är man.


Ha det gött




Kommentarer
Postat av: Ankipanks

Nämen liten då! Hoppas de lyckas klura ut vad det är som krånglar i "Tigges" kropp. Mkt.bra med Agriaförsäkringen. Vill höras innan ni far!!!

PUUUSSSS!!!

2010-05-19 @ 20:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0