Jag är så snäll...

Ja jag måste nog påstå att jag är rätt snäll utav mig faktiskt. Dagens goda gärning idag var nu när jag kom hem från jobbet och skulle gå hem från tåget. Det är ju en hel del snöslask ute nu och i vid en vägkorsning stod en tjej med en stor kundvagn full av matpåsar från Lidel. Hon försökte ta sig upp på trotoaren och skulle passera en stor vattenpöl, så jag tog tag i vagnen och drog upp den på trotoaren åt henne. Hon tackade och frågade om jag kunde nummret till taxi här i Landskroan. Nää det kan jag ju inte men jag kan ringa 118 118 och kolla, och det gjorde jag. Jag bad dem kopla mig till taxi landskrona, och där efter beställde jag en taxi till tjejen efter att ha frågat vad hon hette. Så enkelt var det och jag tror att hon blev väldigt glad för hon skulle till andra sidan stan och det var en bra bit att gå i snöslask med en överfull kundvagn.

Så ja jag är banne mig snäll. Fast på jobbet får jag ju höra rätt ofta att jag är elaka Monica, men det är jag gärna där.. = ) man behöver ju inte göra livet lätt för alla.. = )

Denna vecka har varit hård och än är den inte över, jag jobbar imorgon oxå. Ja minns inte början av veckan men i onsdags och torsdags jobbade jag nog 10 timmar var och igår åkte jag hemmifrån kl 06:00 och kom hem 21:30 för att bara ta en snabb dusch och sen gå och lägga sig för att åter gå upp 05:00. Jag hinner lixom inte med att slappna av eller göra någonting här hemma, men idag slutade jag 16:00 och det var väldigt skönt må jag säga.

Så här sitter man nu. Två glas rödvin, tre delikatobollar och en gosig morgonrock... Mmmmmm nu mår jag bra.

Jag har precis letat lite jobb till lillasyster men nu ska jag ta och leta hus i Grekland istället. Tanken är ju att Jag och syrrorna och våra pojkar ska åka till Kreta i Maj.. Sååå mysigt det ska bli... = )

Så på återseeende.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är för snäll du Monica!! ;)

Och ja måste säga att det är en superfin bild på dig!! Puss å Kram

2010-02-21 @ 16:03:17
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0