Jag hann inte

Meningen var att jag skulle hinne med en massa saker idag, men  det sket sig big time.
Det började med att jag kom ner till tvättstugan och där står en liten dam och tvättar och manglar och har sig. Hon var nyinflyttat och allmänt förvirrad och trodde att det var den 28:e idag. Men snäll som jag är lät jag henne tvätta två maskiner först och sen tvättae jag mina två.

Undertiden som jag väntade på maskinerna hann jag faktisk med att städa upp i lägenheten som såg ut som ett mindre skithål med en massa dammråttor i. Efter en snabb lunch bar det iväg till Malmö för att fixa håret, men väl där fick jag snällt sätta mig och vänta. Salongen hade 50% på alla sina behandlingar och hade antaligen bokat in för många för min frisör lång efter ca en halvtimme eller mer. Men jag är ju tålamodet själv så jag satt snällt och vänta. Meningen var nog att jag skulle vara klar vid 16:00 men jag kom därifrån 17:10 och då blev det till att springa till de viktigaste affärerna.

Våra vänner Marcus och Lina blev föräldrar i fredags till en liten flicka, så jag shoppade lite söta bäbiskläder på H&M och ett urgulligt paketpapper på Lagerhouse med muffins på.

Sen hann jag inte med så mycket mer shopping vilket var synd, för jag hade en lååång lista. Det får bli på söndag istället.

Tack och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0