blodförgiftning i lilltån

Ja den här dagen började riktigt bra med en morgonpromenad med Jenny. Efter det åkte jag till IKEA och köpte lite småsaker. Sen hann jag inte göra så mycket mer idag innan jag somnade och sov lite middag med Rambo. Jag hämtade sedan ut mitt paket från H&M med ett par sandaler i och sen började jag städa här hemma.
Igår när jag gick hem från jobbet upptäckte jag att jag fått tre små skoskavsblåsor på tre utav mina underbara små tår, men det är ju inget ovanligt. Så jag gjorde som jag brukar. Sätter några nålar i dem och pressar ut kroppssaften. Två utav blåsorna torkade ut och läkte men den tredje på lilltån ville inte ge sig så jag fick massakrera den lite extra. Efter ett tag när jag dammsugit började det ömma väldans på lilltån och jag fick svårare och svårare att gå på foten. Tillslut hoppade jag runt på ett ben och fick bara ondare och ondare. Jag fick ge upp min städning och när André kom hem från bion fick han börja assistera mig. Jag tittade ner på min fot som var varm, röd och svullen och kunde då urskilja ett rött streck som gick från lilltån och upp mot vristen. Jag kommer ihåg när lillasyster fick blodförgiftning när hon var riktigt liten och mindes att om det var ett streck så var det inte bra. Jag övervägde att vänta tills imorgon, men André ringde till vårdrådgivningen och där sa dem att jag skulle uppsöka läkare för att få antibiotika. Så då ringde jag först till Lund, men på deras jourcentral var det fullt så vi satte oss i bilen och åkte till Helsingborg istället.

Ett tag var jag lite ynklig och grät lite då jag var både hungrig, hade ont och var lite arg på André samtidigt som jag hade överdoserat med kaffe idag, så jag var väl lite extra känslig.

Väl på jourmotagningen gick det väldigt fort. Först kom en läkare som bröt på svenska och sa något om att de var normalt och att jag skulle få medicin. Vad som var normalt vet jag inte, men piller är ju kul.
Sen kom en sjuksyster som var förkyld och väldigt långsynt och la om min lilla tå i ett plåster. Hon såg lite läskig ut, men sen kom det en annan syster och som var jätte mysig och gav mig lite tabletter.

Jaha så får vi se hur det går att jobba imorgon, men det ska nog gå bra. Redan nu känns det bättre och jag kan ju alltid vara på lagret och galeja och larma hela dagen.... = (


Nu ska jag slänga ihop en sallad och sen blir det sängen... natti natti

Imorgon är det Sveriges nationaldag hurra hurra hurra. Men inte om man jobbar i danmark...= (


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen kära nån vilken dramatik du har haft!

Hoppas din tå mår bättre snart. Ha det fint! Puss

2009-06-06 @ 20:17:13
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0