stor och svart och mjuk och kladdig

Vi har en sjögurka. Japp i helgen var jag och André på Zoogiganten och köpte på ett stycke sjögurka. Han har inte fått något bra namn än, men det kommer nog snart. Han är iaf stor och svart och mjuk och kladdig. Precis så jag gillar mina killar. = )
Just nu verkan han väldigt kry och glad så vi får hoppas att han överlever ett bra tag till. Vår lille sjöhare dog ju efter några dagar och det vill vi inte vara med om igen.

Annars så kommer det nog vara en bra vecka, med undantag för denna dag.
Dels så var det en lång dag och dels så stod jag mest i kassan, vilket är jävligt tråkigt i längden. Men det var lite action på jobbet idag också. Tydligen så blev det värsta tjejslagsmålet på plan ett mellan 2 tjejer, och då kom den 2 tjejer till och började bråka så två jobbarkompisar fick gå i mellan och kasta ut dem. Efteråt låg det hårtussar på golvet så det gick nog rätt hett till. Anledningen till att blev bråk ska ha varit att den ena tjejen råkat slå en galge på den andra. Galna danskar, jag säger då det.

Men nu när den här dagen nästan är slut så har jag en del att se fram emot. Dels så jobbar jag bara 4 tummar imorgon och sen efter jobbet ska jag hem till Karin och kolla på någon snyftarfilm. Både hon och jag känner för att gråta lite så man får rensa tårkanalerna lite och vad passar då bättre än en riktigt sorglig, romantisk och kanske lycklig film. Vi ska försöka hyra The Notebook om den finns, annars så får det bli något annat och självklart ska vi ha en massa gottis. Sen är det onsdag och då fyller André 26 och det ska ju firas såklart. Jag planerar att göra någon liten frukost på sängen och sen blir det middag här hemma med hans familj. På menyn står det mini langos och någon smarrig efterrätt. Jag ska försöka palla mig ner till gymmet också när jag endå är ledig. Egentligen skulle jag ha börjat på kickboxningen i söndags men jag hann inte gå dit då jag var tvungen att handla mat, laga mat och följa med Eva på en husvisning. Men det kommer att bli av förr eller senare.

Nä nu ska jag nog kolla efter lite Greklands resor för idag fick jag ledigt för vecka 22 och då bär det av till Grekland med André.


Haj så länge


Är den inte vacker  = )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0