summerat och klart

Hola
Nu har jag tillslut vilat upp mig tillräckligt för att skriva lite igen. Det har varit en hektisk vecka men en slapp helg som tur är.

I onsdags var jag ju då i Västerås när mamma och Oscar gifte sig och det var verkligen ett jätte bra bröllop och så kul att träffa familjen en snabbis iaf. Jag har tyvärr inga egna bilder att lägga upp då jag övergav min kamera istället för mammas mycket större, bättre och coolare kamera, så det kommer nog ta ett tag innan jag kan visa hur fina min mamma var i sin skogsgröna klänning. Efter själva ceremonin åkte vi hem till mamma och Oscar och började äta och dricka och dricka och äta. De flesta skulle ju ta sig hem efteråt eller jobba dagen efter, men det hade jag helt glömt att jag också skulle göra så jag drack vin ut ölglas och åt tallrik efter tallrik med godsaker. Bland annat så åt jag världens godaste tårta som hade smak av passionsfrukt och choklad. Mmmmm När alla släcktingar hade begett sig hemåt så kom ett gäng från Oscars jobb och då var jag ju tvungen att äta lite till och dricka lite till det också. Som för andra prinsessor så slog klockan 24:00 och jag var tvungen att dra mig tillbaka. Jag somnade nog på en halv sekund och har nog inte sovit så tungt sen -73.  Klockan 05:30 ringde tillslut min mobil och jag öppnade ögonen och viste inte vart jag var, jag viste bara att jag var full och att det var väldigt skönt i sängen, men efter ett tag samlade jag ihop mina hjärnceller och kom på vart jag var och vad jag var tvungen att göra. Upp och tvätta bort sminket från igår, på med nytt och sen borsta tänderna några gånger. Mamma och Oscar fick också gå upp då och köra mig in till stationen där mitt tåg stod och väntande. Det blev en mindre behaglig resa på 5 timmar ner till Malmö där jag var tvungen att köpa nytt tågkort och en lunch sallad innan jag åkte vidare till Köpenhamn och jobbet. Vid det här laget hade jag piggnat till hyfsat och det blev en bra 5 timmars arbetsdag innan jag åkte hem vid 18:30. När jag väl kom hem däckade jag i soffan hos André och sen i sängen. Det var lika bra att sova på en gång när jag endå skulle upp 06:00 dagen efter.
Så blev det fredag och jag åkte till jobbet skit taggad och speedade runt där som aldrig förr. Det är lika bra att hålla tempot uppe för man vet aldrig när energin försvinner. Den kunde dock inte försvinna denna dag heller för direkt efter jobbet drog jag hem till Lovisa som hade ordnat en mysig tjejtaccokväll med tillhörande vin konsumtion.
Det blev väl några glas men inte allt för många då jag inte var helt återställd sen bröllopet, men jag blev nog kvar där till halv ett och sen gick jag hem och la mig. André var själv ute på annat håll med några kompisar och hade som vanligt glömt sina nycklar hemma. När jag pratade med honom under kvällen beklagade han sig över alla tjejer som stötte på honom och ville att han skulle dumpa mig för att istället ta dem. Mmmm tro vad man vill, men jag tror att André får lite väl bra självförtroende när han är ute och dansar, men det unnar jag honom. = ) Han har iaf träningsvärk i magen idag efter allt dansande.

Tillslut så blev det i alla fall lördag och det är det fortfarande. En mycket skön och lite sömnig lördag måste jag säga. Vi har bara tagit det lugnt och softat i det vackra vår vädret då vi var ute hos våra vänner Nille och Lina i Asmundtorp. Det är bra att ha kompisar som har hus och en stor terrass, så där har vi varit några timmar idag och grillat och pratat om en massa djupa saker. Mitt upp i allt djupt snack ser vi hur något vitt stuttsar nedanför terrassen och det visar sig vara en isbjörn. Eller det var väl egentligen en hund, men den var mer lik en liten vit björn så jag bestämde att det var isbjörnen Knut som kommit och hälsat på. Den här Knut var helt galen och blev väldigt glad över att  få komma på besök. Dock var det lite konstigt att han kom helt själv så vi gick över till grannen och fråga om dom kände till den här björnen. Det gjorde dom och sa att han bodde några hus bort så Nille och Lina gick dit för att överlämna rymlingen och jag och André började på maten.
Det blev en otroligt trevlig dag med en jäkla massa mat och självklart blev man ju dötrött så vid 19-tiden drog vi hem och la oss i soffan. Det tog inte lång tid innan både jag André och Lucifer låg här som tre klubbade sälar och sov. Jag ställde docka min mobil så att jag inte sov för länge. Nu känner jag mig lite piggare men sängen lockar endå väldigt mycket så jag ska nog faktiskt bege mig dit nu.

Imorgon kommer det att bli en liknande dag antar jag men förhoppningsvis kommer vi ut på en promenad .


Tack för mig och på återseende.


Det var inte lätt för Knut att vara stilla, men så är han ju en Gaalen förrymd isbjörn


obligatoriska stämmingsbilder var det här ja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0