Lördagsmys


Jag vill bara börja med att säga att jag klarade min uppkörning i torsdags, och idag var jag ute och körde för första gången sen dess. Jag, Andre och Alex åkte till bauhaus och IKEA i Helsingborg och det blev en väldans massa omvägar för att André tyckte att jag skulle få köra mer än bara motorväg. = )  
Igår var jag ledig från jobbet och hade en underbar dag, med en massa städande. Jag plockade typ isär hela kylskåpen och gjorde rent det, jag låg på golvet och skurade alla lister och minsta lilla vrå i köket, och jag skurade alla köksluckor. Sen när André kom hem så stacka vi och handlade för att sedan ställa oss och tillaga middagen vi skulle bjuda våra aftongäster på. Vi hade bjudit över Alex och Ellis på lite parmiddag, då som inte sett våran nya lägenhet. Till förrätt bjöd vi på mini langos med valfritt pålägg. Man kunde välja mellan bland annat kräftstjärtar, rom, pesto och skinka. Till varmrätt blev det baconlindade kycklingspett med klyftpotatis sallad och tzatziki. Som avslutning serverade vi kaffe och glass.  Gästerna var mycket nöjda och vi hade skittrevligt. Idag har jag inte gjort så mycket faktiskt. Efter att vi varit ute och åkt så gjorde jag ännu flera langos av resterna som blev kvar sen igår. Sen gjorde jag något som jag har varit sugen på jättelänge, nämligen att baka bullar. Jenny kom över för att hon hade tråkigt så det blev lite tjejsnack och bullbak i köket någon timme, och nu sitter man här med bullar i magen.
Jag är faktiskt trött och har lite ont i huvudet, men man kan ju inte gå och lägga sig än. Nä nu ska jag försöka hitta på något annat roligt att göra.


Köket och matsalen


Ibland tror jag att André bara är tillsammans med mig för mina bullar. = )



Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh vad ni har fint hemma. :)

2008-10-11 @ 23:04:05
URL: http://madelenenornberg.blogg.se/
Postat av: Madelene

MMm bullar, skicka några på posten till mig! hehe =)

2008-10-12 @ 02:39:32
URL: http://madelenenornberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

oj, det blev visst maddes namn, hehe men det skulle vara från mig! ;) Puss på dig

2008-10-12 @ 02:40:48
URL: http://sandranornberg.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Tack för senast :) det var mycket trevligt!

2008-10-12 @ 13:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0