Snart är jag ledig

Idag slutade jag tidigt så jag var hemma 17:30 och ställde mig i köket med en gång när jag kom hem. Jag har gått och längtat efter att få komma hem och laga mat till min karl, och mig själv. Det är lite tråkigt att jag inte hinner eller orkar laga mat så ofta längre så nu hade jag planerat att göra en Thaigryta och visst blev det gryta. En väldigt enkel men god sådan dessutom med bara 4 ingredienser och sen lite ris till det. Jag stekte kycklingfiléer, wookade lite grönsaker och sen hade jag i en burk med kokosmjölk och en burk med färdig grytredning med smak av red curry och jordnötssås. Smaskens, och så smakar det verkligen som maten vi åt i Thailand.

Jag tänkte inte skriva så mycket mer ikväll eftersom jag endå är ledig imorgon och har hela dagen på mig då. Idag är det ju tisdag och det betyder Ugly Betty och Desperat housewives och sen ska jag ringa systrarna vilket jag gör varje tisdag.

Imorgon ska jag nog gå ner på stan och leta efter en klänning som jag kan ha på mormors julfest i början av december och så måste jag hitta finskor till André oxå, så jag har nog lite att göra imorgon.

Vi höres.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0