Glöggmys

Dagen blev inte som jag hade tänkt mig som vanligt och jag hann inte med ett skit idag heller. Jag åkte till Ängelholm och hämtade jackan till Anneli sen åkte jag hem och drack lite kaffe. André kom hem tidigare och vi satt och tittade i hans saltvattensakvarium som är fullt av spännande saker. Vi upptäckte att han fått bäbissniglar som är jätte söta.

Jag fixade och donade lite här hemma och satte även upp vår istappsslinga på balkongen så nu ser det riktigt mysigt ut utifrån. Efter det körde jag André till Alex för pojkarna ska ut och äta och supa ikväll. När jag släppt av gubben åkte jag för att ställa av bilen i garaget och det gick väl kanske inte riktigt bra. Jag lyckades klämma fast bilen mot en pelare och det var knappt en cm till att hjulhuset skulle gå emot pelaren så jag stängde av motorn och gick och plingade på hemma hos Andrés föräldrar och som tur var så var dom hemma så Lars hjälpte mig loss och sen gick jag hem. Jag hade egentligen tänkt att julpynta idag, men orkar faktiskt inte nu är jag själv hemma så nu ska jag bara mysa. Jag ska nog dra på mig mysdräckten igen och värma på lite glögg. Jag köpte lite nya olika sorter och några gamla favoriter. Ett ska smaka vanilj och det låter smarrigt tycker jag. Jag läste även på tasteline.se några glögg recessioner där dom hade smakat ett glögg som smakade med choklad än glögg och ett som passade godisälskare. Dessa två fick sämst betyg, men jag tycker det låter underbart goda så de ska jag nog prova på. Jag hade tänkt att ha en liten glöggafton den 21 december och bjuda in lite vänner till pepparkaksbak och glöggdrickande så jag får nog spara lite glögg till dess.

Nä nu ska jag retuschera lite bilder och leta efter skor till André.
Trevlig kväll.


Min favvo glögg den till höger men jag har köpt hem den vita.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0