Bagel Burg Beer Björn Bröd

Söndag igen och det har varit fullt upp hela helg så det har inte blivit många minuter framför datorn minnsan.
I fredags kväll kom jag hem vid 20:00 och fick pulsa genom snön för att ta mig hem och mina basketkängor var inte mycket att ha i det här vädret, tur att jag har köpt på mig med vinterskor för i år då. Eftersom vi skulle upp tidigt morgonen där på så gick jag och la mig en timme senare. Jag prioriterar min sömn framför allt annan här i livet och det är jag glad för, för jag är alltid pigg, glad och frisk. = ) Lördag morgon började iaf kl 04:30 då André gnydde om att han inte ville åka till Tyskland längre, men jag fick upp honom till slut och jag hann bara sminka mig och dricka en kopp tee innan vi gick och hämtade bilen och körde till Lund. Väl utanför firman så gick vi på en väldigt gullig liten röd buss. De andra killarna mobbade mig lite under resan för att jag tyckte att allting var så sött och gulligt, men dom var nog bara avundsjuka över att jag fick utrycka mig som jag ville utan att någon skulle döma mig. Bussresan gick iaf bra och så fort vi kom över bron så åkte ölen och jägern fram. Jag nöjde mig med en öl då på morgonen eftersom jag skulle köra hem sen, men André drack på och var nog glad för det. Vi fick även frulle i form av väldigt goda bagels med brie och skinka i. Vårt första stopp blev direkt när vi körde av båten på Bordershoppen där stämningen var på topp. Överallt såg man medelålders par, killgäng med moppe mustascher och  en och annan barnfamilj och alla hade de ett sken i ögonen och utstrålade entusiasm och hopp. Väl där inne så blev det en lite mer tryckt stämning när alla skulle trängas för att provsamaka  whiskey och annat gott, men vi lyckades få tag på det mesta vi ville ha och kom snabbt där ifrån. När alla var på bussen igen åkte vi vidare mot Burg och mina förhoppningar var rätt höga, trotts att jag inte viste något om Burg så ville jag så gärna att det här skulle vara en underbar liten pittoresk stad, men ack vad fel jag hade. Burg var som vilken småstad som helst i Tyskland skulle jag tro. Vi körde i alla fall till Calles och handlade på oss lite mera vodka och rom, men nu började det kurra i magen rejält. Vi skulle till en restaurang och käka, men det var en halvtimme kvar så vi gick och satte oss på ett litet ölhak så länge. Tyvärr så slutade det inte så bra då vi retat upp servitrisen och fick höra ett och annat om oss svenskar, dock på tyska så jag vet inte vad hon sa, men det var nog inte positivt. Vi var bara turister och ville betala med alla våra små € cent vilket inte uppskattades för då skulle hon fylla hela sin plånbok och inte kunna ha den i bältet. Larvigt tyckte vi och gick därifrån lite smått upprörda, men endå glad att vi lyckades bli av med allas mynt. Efter maten begav det sig hemåt och när vi väl kom tillbaka till firman var det bara packa bilen och köra hem. Jag körde och det gick nästan bra förutom att jag först missade avfarten till landskrona och sen körde jag åt fel håll så jag var tvungen att köra in på en tomt och vända, men jag gillar lite äventyr. När vi kom hem försökte vi kolla på en film men jag somnade omedelbart och vaknade upp väldigt utvilad imorse.

Idag åkte vi till Malmö och lämnade lite grejer till Sigrid och sen åkte vi hem till Andrés föräldrar för att käka flygande Jacob, och jag och Eva planerade julmat och julgodis som ska lagas och bakas innan jul. Det kommer bli mycket gott i år och en hel del kött. Jag blev kvar ganska länge och satt och kacklade med Eva ett tag. André han gick hem efter maten och städade han. = ) När jag skulle hem så följde Eva med och kom då på att hon hade en pälskappa som hon tyckte jag skulle ha. Hon ville inte ge bort den till någon loppis eller nåt eftersom den säkert var så dyr så jag fick den. Det har varit Andrés farmors tror jag och den var stor och brun. Jag vet inte vad det var för djur men det ser ut som björn. = ) Jag hängde den här hemma så får jag se om jag kommer att använda den någon gång. Avslutningsvis bakade jag lite franskt bröd och gjorde grönsakssoppa och nu sitter jag här och fryser om fingrarna.

Nä jag ska nog ta och koka lite tee så blir det nog bra ska ni se.  





Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken mysig liten resa.. =)

2008-11-25 @ 00:04:14
URL: http://sandranornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0