Tok REA

Idag var jag på jobbet igen efter en veckas uppehåll. Det är fortfarande kul på jobbet trotts att det är sjukt tempo. Det är ju nämligen rea på Gina. Jag förstår att folk blir som tokiga och shoppar järnet. Nästan alla kunder sa till mig idag att dom bara skulle handla en sak, men det slutade nästan alltid med minst 5 plagg. Vissa handlade mycket och andra handlade ännu mer. En kvinna handlade 16 plagg, men det blev endå inte mer än 800 kr.
När dagen var slut hade även jag med mig en välfylld påse kläder. Det känns som att man få passa på innan alla kunder tar allt. = ) Jag handlade iaf en luvtröja, 2 leggings, ett linne, en klänning och en cardigan. Totalt blev det inte ens 400:- och då var det endå utan min personalrabatt.

Så igår var jag och Adndré på Väla för att köpa skor till mig och jag skulle även byta min mp3-spelare som jag fått av svärpäronen. Jag bytte från en mörkblå på 1Gb till en ljusrosa glittrig på 2 Gb och la bara en 100-lapp emellan. Skorna som André köpte åt mig blev ett par svarta sandaler från ecco som jag har och jobbar i. Riktigt sköna faktiskt.

Så nu när jag har avhandlat min shoppinglista kan jag väl återgå till nuläget. När jag kom hem stod André och Alex i köket och lagade mat, (och groggade) det var en trevlig syn. Så jag satte mig till bords och fick avsmaka en middag bestående av vitlöksmarinerad ungsbakad potatis, stekt kycklingfilé och en jävla massa bearnesås. Det kanske inte var något jag själv skulle laga, men potatisen var riktigt god om den inte var för dränkt i sås. Efter maten skulle killarna ner på stan och jag fick inte följa med. Det var guys night only. Som dom brukar säga = ( Så jag fick sätta på en film och prova mina kläder istället. Jag såg How she move, som är en dansfilm. En ganska bra sådan oxå. Nä nu pallar jag inte mer nu ska jag porrsurfa eller nåt.. = ) Not



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0