Inge julefrid idag inte

Jaha och idag är det självaste julafton. Men för mig så är det bara en rätt så bra dag. Jag är ju ledig från jobbet och det känns ju alltid skönt, men annars så är det inte så mycket som gör att det känns att det är julafton idag. Vi ska ju inte fira förens imorgon och därför har jag haft lite att stå i här hemma.
Jag började dagen med att åka till Hemköp och handla mat, för det har vi ingen alls hemma fram tills idag. Sen hem och käka frulle och göra plats för all mat i kylskåpet. Det är en härlig syn mitt kylskåp just nu, fast det luktar svett av ostarna som Eva hade med sig idag. Efter att man fått lite mat i magen började jag och André slå in lite julklappar som vi ska ha till julklappsspelet. För ni som inte vet vad det är så är det ett spel som jag tror är mer traditionellt här söder över än i mina hemtrakter. Det går iaf ut på att alla köper så många, bra eller dåliga julklappar man kan för 50 kr. Sen slår alla in sina klappar i tidningspapper så att man inte vet vem dom kommer ifrån. Man lägger sen alla klappar på ett bord och spelar tärning om så många klappar som möjligt. Jag kommer inte ihåg exakt hur det funka, men får man en etta eller sexa så får man ta en klapp och sen kan man även få ta klappar från varandra. Mina paket brukar vara de mest eftertraktade, men kanske inte alltid det bästa innehållet i. Tidigare år har jag fått både toalettborstar och skruvmejslar.

Vid tre tiden kom sen Eva och vi åkte till Andrés farmor och farfar för att fika lite och önska dem god jul. Jag åt en massa kakor och julgodis och fick i mig tre koppar kaffe. Dessutom drack jag och Farfar Arne lite Kahlua till kaffet. Efter en stund där åkte jag hem igen och kände mig lite trött så jag la mig med Lucifer i soffan och sov lite. En timme senare hade jag fått nog och började städa. Andrés bror Tobbe är allergisk mot katter så det blir till att dammsuga 100 gånger innan dom kommer imorgon. Jag har nu fått det riktigt fint här hemma och det enda jag behöver göra nu är att skura golven, vika tvätt, städa badrummet och marinera revbensspjällen. Men det ska jag nog hinna med. Jag har lite tid att slå ihjäl innan Eva kommer igen och då ska hon och jag åka ner till Borstahusen och gå på midnatts vaka. Jag har aldrig gjort det förut så jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig, men det blir nog trevligt.

Nä nu ska jag sätta fart här.

God jul på er allesammans och gott nytt år.


I brist på annat så fotade jag det jag hade runt om mig just nu.

Lucibusi.

Rambobambo

och lille André. From som ett lam ser han ut att vara.



Kommentarer
Postat av: Madde

Vad fin din blogg är. Jag gillar dina ögon där uppe.. :) God forsättning!

2008-12-26 @ 22:12:44
URL: http://madelenenornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0